The itinerary <em>TITULORECORRIDO</em> has been successfully created. Now you can add in works from the Collection browser
<em>TITULOOBRA</em> added to <em>TITULORECORRIDO</em> itinerary

Search

Explore the collection

Refine results
10 results
Penitent Magdalen
Oil on canvas. S XVII - XVIII century
Dughet, Gaspard; Maratta, Carlo
Penitent Magdalen
Oil on canvas. S XVII - XVIII century
Dughet, Gaspard; Maratta, Carlo

Figura desnuda en fondo de paisaje. El paisaje es obra de Dughet y la figura de Carlo Maratti.

Landscape with a Hermit preaching to Animals
Oil on canvas. 1637 - 1638
Dughet, Gaspard
Landscape with a Hermit preaching to Animals
Oil on canvas. 1637 - 1638
Dughet, Gaspard

This work was one of a large group of landscapes commissioned in Rome by agents of Philip IV to decorate the new Buen Retiro Palace in Madrid. Others artists involved included Claude Lorraine and Poussin who was Dughet´s brother-in-law and teacher. Dughet developed a type of idyllic, artificial eighteenth-century art.

Landscape with Waterfall
Oil on canvas. 1650 - 1660
Dughet, Gaspard
Landscape with Waterfall
Oil on canvas. 1650 - 1660
Dughet, Gaspard

A landscape with waterfalls appears at one side of the composition. At the other, various buildings oppose their rational and geometrical mass to Nature’s freer expression. The canvas’s human presence consists of various tiny figures in different parts of the composition. The suggestion of the Tivoli cascades and their wild surroundings are the main argument of this painting, which is characterist

Landscape with the Penitent Magdalene
Oil on canvas. Ca. 1660
Dughet, Gaspard
Landscape with the Penitent Magdalene
Oil on canvas. Ca. 1660
Dughet, Gaspard

En un bellísimo paisaje, pleno de luz y diferentes detalles, a cuál más refinado y auténtico, tomado del amplísimo repertorio que ofrece la naturaleza, en cuyos fondos se aprecian unas edificaciones, aparece la figura de la Magdalena a un lado contemplando una cruz, casi en éxtasis, con un libro ante sí. La presente obra prueba no solo el virtuosismo del autor al concebir e interpretar el tema, si

Landscape
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1826 - 1837
Alexis, Victor; Dughet, Gaspard (Author Of The Original Work); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
Landscape
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1826 - 1837
Alexis, Victor; Dughet, Gaspard (Author Of The Original Work); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Es una litografía de Víctor Alexis que reproduce el óleo de Gaspard Dughet conservado en el Museo Nacional del Prado (P02307), el lienzo en su momento se creía de Poussin como se indica en la letra de la estampa. De esta estampa existen pocos ejemplares. Salió al mercado sin encuadernar en ninguno de los tres volúmenes de los que constaba la Colección litográfica de cuadros del rey de España el se

Landscape
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1826 - 1837
Alexis, Victor; Dughet, Gaspard (Author Of The Original Work); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
Landscape
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1826 - 1837
Alexis, Victor; Dughet, Gaspard (Author Of The Original Work); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Es una litografía de Víctor Alexis que reproduce el óleo de Gaspard Dughet conservado en el Museo Nacional del Prado (P02307), el lienzo en su momento se creía de Poussin como se indica en la letra de la estampa. De esta estampa existen pocos ejemplares. Salió al mercado sin encuadernar en ninguno de los tres volúmenes de los que constaba la Colección litográfica de cuadros del rey de España el se

The Tempest
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1826 - 1829
Blanchard, Pharamond; Dughet, Gaspard (Author Of The Original Work); Real Establecimiento Litográfico de Madrid; Madrazo y Agudo, José de
The Tempest
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1826 - 1829
Blanchard, Pharamond; Dughet, Gaspard (Author Of The Original Work); Real Establecimiento Litográfico de Madrid; Madrazo y Agudo, José de

The Company for the engraving of the paintings from the Royal Palaces was one of the Spanish Enlightenment’s major undertakings during the second half of the 18th century. It supervised the reproduction of prints of paintings from the Royal Collections and its early projects were carried out by Francisco de Goya, who reproduced some of Velázquez’s paintings in 1778, and by Juan Barcel&oacut

Landscape with a Hermit preaching to Animals
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Pic de Leopold, Andreas; Dughet, Gaspard (Author Of The Original Work); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
Landscape with a Hermit preaching to Animals
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Pic de Leopold, Andreas; Dughet, Gaspard (Author Of The Original Work); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Es una litografía de Andreas Pic de Leopold (1789?-después de 1860) que reproduce el óleo de Gaspar Dughet conservado en el Museo Nacional del Prado (P02305). Se trata de una de las pinturas realizadas para el conjunto del Retiro, en las que se duda sobre la autoría del paisaje, del anacoreta y de los animales. Parece claro que el paisaje es obra de Gaspar Dughet y el personaje de Nicolás Poussin.

Landscape with a Hermit preaching to Animals
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Pic de Leopold, Andreas; Dughet, Gaspard (Author Of The Original Work); Real Establecimiento Litográfico de Madrid; Madrazo y Agudo, José de
Landscape with a Hermit preaching to Animals
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Pic de Leopold, Andreas; Dughet, Gaspard (Author Of The Original Work); Real Establecimiento Litográfico de Madrid; Madrazo y Agudo, José de

Es una litografía de Andreas Pic de Leopold (1789?-después de 1860) que reproduce el óleo de Gaspar Dughet conservado en el Museo Nacional del Prado (P02305). Se trata de una de las pinturas realizadas para el conjunto del Retiro, en las que se duda sobre la autoría del paisaje, del anacoreta y de los animales. Parece claro que el paisaje es obra de Gaspar Dughet y el personaje de Nicolás Poussin.

Landscape with a Hermit preaching to Animals
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Pic de Leopold, Andreas; Dughet, Gaspard (Author Of The Original Work); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
Landscape with a Hermit preaching to Animals
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Pic de Leopold, Andreas; Dughet, Gaspard (Author Of The Original Work); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Es una litografía de Andreas Pic de Leopold (1789?-después de 1860) que reproduce el óleo de Gaspar Dughet conservado en el Museo Nacional del Prado (P02305). Se trata de una de las pinturas realizadas para el conjunto del Retiro, en las que se duda sobre la autoría del paisaje, del anacoreta y de los animales. Parece claro que el paisaje es obra de Gaspar Dughet y el personaje de Nicolás Poussin.

Up