The itinerary <em>TITULORECORRIDO</em> has been successfully created. Now you can add in works from the Collection browser
<em>TITULOOBRA</em> added to <em>TITULORECORRIDO</em> itinerary

Search

Explore the collection

RDF
Refine results
6 results
Perseus freeing Andromeda
Oil on canvas. 1639 - 1641
Rubens, Peter Paul; Jordaens, Jacques
Perseus freeing Andromeda
Oil on canvas. 1639 - 1641
Rubens, Peter Paul; Jordaens, Jacques

As punishment for the vanity of Cassiopeia, who thought herself more beautiful than the Neriads, Poseidon, god of the seas, sent a monster to the kingdom of Ethiopia. Its fury could only be detained if it received Cassiopeia´s daughter, Andromeda. This painting illustrates the moment when Perseus frees Andromeda from her bounds. He is in love with her, as is made clear by the presence of Cupid wit

Perseus with the Head of Medusa
Oil on canvas. 1699 - 1702
Giordano, Luca -Painter- (And Workshop)
Perseus with the Head of Medusa
Oil on canvas. 1699 - 1702
Giordano, Luca -Painter- (And Workshop)

Fineo, tío de Andrómeda y su prometido, irrumpió en el banquete previo a la boda de esta con Perseo. Iniciada la lucha, Perseo utilizó la cabeza de Medusa para convertir en piedra a Fineo (Ovidio, Metamorfosis, libro V, 177-235).Es una de las pinturas verticales de gran formato de Giordano de menor calidad presentes en el Museo del Prado, razón por la cual habitualmente se esgrime, con toda razón,

Perseus Turning Phineus and his Warriors into Stone
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink on yellow paper. Ca. 1537
Perino del Vaga
Perseus Turning Phineus and his Warriors into Stone
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink on yellow paper. Ca. 1537
Perino del Vaga

In a note on the mount, Michael Hirst observed that this is Perino del Vaga´s copy after one of the figure groups in Polidoro da Caravaggio´s now destroyed fresco, painted on the facade of the Casino del Buffalo, Rome. The appearance of the decoration survives in engravings as well as in numerous drawn copies, such as this (Ravelli, 1978, pp. 327-333, nos. 567-579). The Prado study is

Pietro Maria Rossi, Count of San Secondo
Crayon lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1829 - 1832
Palmaroli, Cayetano; Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
Pietro Maria Rossi, Count of San Secondo
Crayon lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1829 - 1832
Palmaroli, Cayetano; Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Es una litografía de Cayetano Palmaroli (1801-1853) que reproduce el lienzo de Parmigianino conservado en el Museo Nacional del Prado (P00279). Esta estampa se entregaba con el cuadernillo LXXXIII e iba acompañado de un texto explicativo de José Musso y Valiente. Está encuadernada en el tomo II de la serie editada por el Real Establecimiento Litográfico, dirigida por José de Madrazo, Colección lit

Pietro Maria Rossi, Count of San Secondo
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1829 - 1832
Palmaroli, Cayetano; Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
Pietro Maria Rossi, Count of San Secondo
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1829 - 1832
Palmaroli, Cayetano; Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Es una litografía de Cayetano Palmaroli (1801-1853) que reproduce el lienzo de Parmigianino conservado en el Museo Nacional del Prado (P00279). Esta estampa se entregaba con el cuadernillo LXXXIII e iba acompañado de un texto explicativo de José Musso y Valiente. Iba encuadernada en el tomo II de la serie dirigida por José de Madrazo, Colección litográfica de cuadros del rey de España el señor don

Pietro Maria Rossi, Count of San Secondo
Crayon lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1829 - 1832
Palmaroli, Cayetano; Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
Pietro Maria Rossi, Count of San Secondo
Crayon lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1829 - 1832
Palmaroli, Cayetano; Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Es una litografía de Cayetano Palmaroli (1801-1853) que reproduce el lienzo de Parmigianino conservado en el Museo Nacional del Prado (P00279). Esta estampa se entregaba con el cuadernillo LXXXIII acompañado de un texto explicativo de José Musso y Valiente. Está encuadernada en el tomo II de la serie dirigida por José de Madrazo, Colección litográfica de cuadros del rey de España el señor don Fern

Up