The Company for the engraving of the paintings from the Royal Palaces was one of the Spanish Enlightenment’s major undertakings during the second half of the 18th century. It supervised the reproduction of prints of paintings from the Royal Collections and its early projects were carried out by Francisco de Goya, who reproduced some of Velázquez’s paintings in 1778, and by Juan Barcel&oacut
The Company for the engraving of the paintings from the Royal Palaces was one of the Spanish Enlightenment’s major undertakings during the second half of the 18th century. It supervised the reproduction of prints of paintings from the Royal Collections and its early projects were carried out by Francisco de Goya, who reproduced some of Velázquez’s paintings in 1778, and by Juan Barcel&oacut
The Company for the engraving of the paintings from the Royal Palaces was one of the Spanish Enlightenment’s major undertakings during the second half of the 18th century. It supervised the reproduction of prints of paintings from the Royal Collections and its early projects were carried out by Francisco de Goya, who reproduced some of Velázquez’s paintings in 1778, and by Juan Barcel&oacut
The Company for the engraving of the paintings from the Royal Palaces was one of the Spanish Enlightenment’s major undertakings during the second half of the 18th century. It supervised the reproduction of prints of paintings from the Royal Collections and its early projects were carried out by Francisco de Goya, who reproduced some of Velázquez’s paintings in 1778, and by Juan Barcel&oacut
The Company for the engraving of the paintings from the Royal Palaces was one of the Spanish Enlightenment’s major undertakings during the second half of the 18th century. It supervised the reproduction of prints of paintings from the Royal Collections and its early projects were carried out by Francisco de Goya, who reproduced some of Velázquez’s paintings in 1778, and by Juan Barcel&oacut
The Company for the engraving of the paintings from the Royal Palaces was one of the Spanish Enlightenment’s major undertakings during the second half of the 18th century. It supervised the reproduction of prints of paintings from the Royal Collections and its early projects were carried out by Francisco de Goya, who reproduced some of Velázquez’s paintings in 1778, and by Juan Barcel&oacut
The Company for the engraving of the paintings from the Royal Palaces was one of the Spanish Enlightenment’s major undertakings during the second half of the 18th century. It supervised the reproduction of prints of paintings from the Royal Collections and its early projects were carried out by Francisco de Goya, who reproduced some of Velázquez’s paintings in 1778, and by Juan Barcel&oacut
Es una litografía, sin encuadernar, de Pierre-Jules Jollivet (1794-1871) que reproduce el lienzo de Rubens (P01686) conservado en el Museo Nacional del Prado. Esta estampa se entregaba con el cuadernillo LX acompañado de un texto explicativo de José Musso y Valiente. Iba encuadernada en el tomo I de la serie dirigida por José de Madrazo, Colección lithográphica de cuadros del rey de España el seño
Es una litografía de Pierre-Jules Jollivet que reproduce el lienzo de Velázquez conservado en el Museo Nacional del Prado (P1176). Estampa encuadernada en el segundo volumen, cuadernillo LXVIII, con un texto explicativo de José Musso y Valiente. Pertenece a la serie editada por el Real Establecimiento Litográfico, dirigida por José de Madrazo, "Colección litográfica de cuadros del rey de España el
Es una litografía de Pierre-Jules Jollivet que reproduce uno de los lienzos de la serie de batallas del Salón de Reinos del palacio del Buen Retiro de Eugenio Cajés conservado en el Museo Nacional del Prado (P00653). Fue uno de los 50 cuadros elegidos para el Museo Napoleón. Devuelto de Francia el 10 de junio de 1816, entró en el Museo en 1827. Hasta 1952 estuvo atribuido a Félix Castello, pintor
Es una litografía de Pierre-Jules Jollivet (1784-1871) que reproduce uno de los lienzos de la serie de batallas del Salón de Reinos del palacio del Buen Retiro de Eugenio Cajés conservado en el Museo Nacional del Prado (P00653). Fue uno de los 50 cuadros elegidos para el Museo Napoleón. Devuelto de Francia el 10 de junio de 1816, entró en el Museo en 1827. Hasta 1952 estuvo atribuido a Félix Caste
Es una litografía de Pierre-Jules Jollivet (1784-1871) que reproduce uno de los lienzos de la serie de batallas del Salón de Reinos del palacio del Buen Retiro de Eugenio Cajés conservado en el Museo Nacional del Prado (P00653). Fue uno de los 50 cuadros elegidos para el Museo Napoleón. Devuelto de Francia el 10 de junio de 1816, entró en el Museo en 1827. Hasta 1952 estuvo atribuido a Félix Caste
Es una litografía de Pierre-Jules Jollivet (1794-1871) que reproduce el lienzo de Velázquez conservado en el Museo Nacional del Prado (P1176). Esta estampa se entregaba con el cuadernillo LXVIII acompañado de un texto explicativo de José Musso y Valiente. Iba encuadernada en el tomo II de la serie dirigida por José de Madrazo, "Colección litográfica de cuadros del rey de España el señor don Fernan
Es una litografía de Pierre-Jules Jollivet (1794-1871) que reproduce uno de los lienzos de la serie de batallas del Salón de Reinos del palacio del Buen Retiro de Eugenio Cajés conservado en el Museo Nacional del Prado (P00653). Fue uno de los 50 cuadros elegidos para el Museo Napoleón. Devuelto de Francia el 10 de junio de 1816, entró en el Museo en 1827. Hasta 1952 estuvo atribuido a Félix Caste