The itinerary <em>TITULORECORRIDO</em> has been successfully created. Now you can add in works from the Collection browser
<em>TITULOOBRA</em> added to <em>TITULORECORRIDO</em> itinerary

Search

Explore the collection

Refine results
7 results
Love Song
Marble. 1898
Benlliure Gil, Mariano
Love Song
Marble. 1898
Benlliure Gil, Mariano

In this allusion to young love, a nude girl of idealised beauty raises her hands to her face in a mischievous gesture, smiling at a group of children dancing around her. The sculpture displays Benlliure’s virtuoso technique, his fondness for portraying children, and his interest in the study of movement. The pedestal is also decorated with allegorical reliefs in the ancient Greek tradition.

María Purificación Fernández y Cadenas, dowager Duchess of Canalejas
Carrara marble. 1915
Benlliure Gil, Mariano
María Purificación Fernández y Cadenas, dowager Duchess of Canalejas
Carrara marble. 1915
Benlliure Gil, Mariano

This elegant portrait bust depicts María Purificación Fernández y Cadenas (1884-1965), second wife of the politician José Canalejas. Following his assassination, the Spanish King conceded him the posthumous title of 1st Duke of Canalejas. On the sitter’s gown is a jewel in the form of a ducal coronet, a discreet reference to the title received while the work was being s

Goya
Bronze. 1902
Benlliure Gil, Mariano
Goya
Bronze. 1902
Benlliure Gil, Mariano

Here, the artist proposes a commemorative bust of the illustrious painter. The work is based on a portrait of Goya as an old man (P864) painted by Vicente López in 1826. The resultant work has clear links to the statue of Goya that stands in front of the Prado Museum building´s north façade (the “Puerta de Goya” or “Goya Entrance”).

Faustina Peñalver y Fauste, dowager Marchioness of Amboage
Carrara marble. 1914
Benlliure Gil, Mariano
Faustina Peñalver y Fauste, dowager Marchioness of Amboage
Carrara marble. 1914
Benlliure Gil, Mariano

Faustina Peñalver y Fauste (1856-1916), second wife of the 1st Marquis of Amboage, Ramón Plá y Monge (1823-1892), was a great admirer of Benlliure, from whom she commissioned various works for her residence on calle Juan Bravo 16 in Madrid, a building that now houses the Italian Embassy.

Medal of the National Fine Arts Exhibition of 1915
Gold. 1915
Benlliure Gil, Mariano; Blay y Fábrega, Miguel
Medal of the National Fine Arts Exhibition of 1915
Gold. 1915
Benlliure Gil, Mariano; Blay y Fábrega, Miguel

Esta medalla, que se acuñó en tres materiales -oro, plata y bronce-, según las categorías habituales de las Exposiciones Nacionales de Bellas Artes, es la que se entregó como premio en 1915, y es un trabajo conjunto de dos grandes escultores, Blay y Benlliure. El rey Alfonso XIII, según la prensa de la época, les agradeció su calidad en un escrito al director general de Bellas Artes. En el anverso

Medal of the National Fine Arts Exhibition of 1915
Silver. 1915
Benlliure Gil, Mariano; Blay y Fábrega, Miguel
Medal of the National Fine Arts Exhibition of 1915
Silver. 1915
Benlliure Gil, Mariano; Blay y Fábrega, Miguel

Esta medalla, que se acuñó en tres materiales -oro, plata y bronce-, según las categorías habituales de las Exposiciones Nacionales de Bellas Artes, es la que se entregó como premio en 1915, y es un trabajo conjunto de dos grandes escultores, Blay y Benlliure. El rey Alfonso XIII, según la prensa de la época, les agradeció su calidad en un escrito al director general de Bellas Artes. En el anverso

Medal of the National Fine Arts Exhibition of 1915
Copper alloy. 1915
Benlliure Gil, Mariano; Blay y Fábrega, Miguel
Medal of the National Fine Arts Exhibition of 1915
Copper alloy. 1915
Benlliure Gil, Mariano; Blay y Fábrega, Miguel

Esta medalla, que se acuñó en tres materiales -oro, plata y bronce-, según las categorías habituales de las Exposiciones Nacionales de Bellas Artes, es la que se entregó como premio en 1915, y es un trabajo conjunto de dos grandes escultores, Blay y Benlliure. El rey Alfonso XIII, según la prensa de la época, les agradeció su calidad en un escrito al director general de Bellas Artes. En el anverso

Up