The itinerary <em>TITULORECORRIDO</em> has been successfully created. Now you can add in works from the Collection browser
<em>TITULOOBRA</em> added to <em>TITULORECORRIDO</em> itinerary

Search

Explore the collection

Refine results
3 results
The Descent from the Cross
Oil on walnut panel. Mid-XVIcentury
Correggio (Antonio Allegri) (Copy After)
The Descent from the Cross
Oil on walnut panel. Mid-XVIcentury
Correggio (Antonio Allegri) (Copy After)

En esta obra se aúnan los temas del descendimiento de la cruz y del llanto sobre Cristo muerto, asunto que, en una disposición asimétrica en diagonal, se presenta en primer término, buscando conmover al espectador ante el sacrificio de Jesús. Como su pareja, Martirio de los santos Plácido, Flavia, Eutiquio y Victorino (P118), difiere del original -pintado también para la iglesia de San Giovanni Ev

Noli me tangere
Oil on panel transferred to canvas. Ca. 1525
Correggio (Antonio Allegri)
Noli me tangere
Oil on panel transferred to canvas. Ca. 1525
Correggio (Antonio Allegri)

Antonio Correggio’s stay in Rome between 1518 and 1519 powerfully affected his late work, which reflects that of late Raphael and the Michelangelo of the Sistine Chapel. Without ever abandoning Andrea Mantegna, and especially Leonardo, Correggio drew on those influences to shape his personal and decisive contribution to the classical style. After returning to his native Parma in 1520 he focused on

The Martyrdom of Saints Placidus, Flavia, Eutychius and Victorinus
Oil on walnut panel. Mid-XVIcentury
Correggio (Antonio Allegri) (Copy After)
The Martyrdom of Saints Placidus, Flavia, Eutychius and Victorinus
Oil on walnut panel. Mid-XVIcentury
Correggio (Antonio Allegri) (Copy After)

Pareja de El Descendimiento o La Quinta Angustia (P117), ambos son copias en pequeño formato de dos óleos sobre lienzo pintados por Correggio entre 1520 y 1524 para la iglesia de San Giovanni Evangelista de Parma. Aunque esta obra no presenta igual intensidad cromática que la original, reproduce fielmente la composición y mantiene su dinamismo y su sentido dramático. Los cuerpos de Eutiquio y Vict

Up