The itinerary <em>TITULORECORRIDO</em> has been successfully created. Now you can add in works from the Collection browser
<em>TITULOOBRA</em> added to <em>TITULORECORRIDO</em> itinerary

Search

Explore the collection

Refine results
23 results
Marianne of Austria, Queen of Spain
Oil on copperplate. Ca. 1655
Anonymous
Marianne of Austria, Queen of Spain
Oil on copperplate. Ca. 1655
Anonymous

Mariana de Austria, hija del emperador Fernando III (1608-1675) y de la infanta española María Ana de Austria, hija menor de Felipe III y de Margarita de Austria (1606-1646), nació en el Palacio Imperial de Viena el 21 de diciembre de 1634 y desde niña estuvo comprometida con su primo Baltasar Carlos (1629-1646). La prematura muerte del príncipe hizo que Felipe IV (1605-1665), viudo de Isabel de F

Issachar, son of Jacob
Oil on canvas. Early Finales del siglo XVII - XVIII century
Anonymous
Issachar, son of Jacob
Oil on canvas. Early Finales del siglo XVII - XVIII century
Anonymous

Esta obra forma parte de una serie dedicada a los Patriarcas de Israel, hijos de Jacob. El nombre de cada uno de ellos aparece en la parte superior derecha del cuadro, precedido por la letra T, de Tribu, y seguido del número que a cada uno le correspondería según su orden de nacimiento. El conjunto procede de la donación que la duquesa de Pastrana realizó al Museo en 1889 y existen referencias a e

Benjamin, son of Jacob
Oil on canvas. XVIII century
Anonymous
Benjamin, son of Jacob
Oil on canvas. XVIII century
Anonymous

Esta obra forma parte de una serie dedicada a los Patriarcas de Israel, hijos de Jacob. El nombre de cada uno de ellos aparece en la parte superior derecha del cuadro, precedido por la letra T, de Tribu, y seguido del número que a cada uno le correspondería según su orden de nacimiento. El conjunto procede de la donación que la duquesa de Pastrana realizó al Museo en 1889 y existen referencias a e

Naphtali, son of Jacob
Oil on canvas. XVIII century
Anonymous
Naphtali, son of Jacob
Oil on canvas. XVIII century
Anonymous

Esta obra forma parte de una serie dedicada a los Patriarcas de Israel, hijos de Jacob. El nombre de cada uno de ellos aparece en en la parte superior derecha del cuadro, precedido por la letra T, de Tribu, y seguido del número que a cada uno le correspondería según su orden de nacimiento. El conjunto procede de la donación que la duquesa de Pastrana realizó al Museo en 1889 y existen referencias

Gad, son of Jacob
Oil on canvas. XVIII century
Anonymous
Gad, son of Jacob
Oil on canvas. XVIII century
Anonymous

Esta obra forma parte de una serie dedicada a los Patriarcas de Israel, hijos de Jacob. El nombre de cada uno de ellos aparece en la parte superior derecha del cuadro, precedido por la letra T, de Tribu, y seguido del número que a cada uno le correspondería según su orden de nacimiento. El conjunto procede de la donación que la duquesa de Pastrana realizó al Museo en 1889 y existen referencias a e

Levi, son of Jacob
Oil on canvas. XVIII century
Anonymous
Levi, son of Jacob
Oil on canvas. XVIII century
Anonymous

Esta obra forma parte de una serie dedicada a los Patriarcas de Israel, hijos de Jacob. El nombre de cada uno de ellos aparece en la parte superior derecha del cuadro, precedido por la letra T, de Tribu, y seguido del número que a cada uno le correspondería según su orden de nacimiento. El conjunto procede de la donación que la duquesa de Pastrana realizó al Museo en 1889 y existen referencias a e

Reuben, son of Jacob
Oil on canvas. XVIII century
Anonymous
Reuben, son of Jacob
Oil on canvas. XVIII century
Anonymous

Esta obra forma parte de una serie dedicada a los Patriarcas de Israel, hijos de Jacob. El nombre de cada uno de ellos aparece en la parte superior derecha del cuadro, precedido por la letra T, de Tribu, y seguido del número que a cada uno le correspondería según su orden de nacimiento. El conjunto procede de la donación que la duquesa de Pastrana realizó al Museo en 1889 y existen referencias a e

Simeon, son of Jacob
Oil on canvas. XVIII century
Anonymous
Simeon, son of Jacob
Oil on canvas. XVIII century
Anonymous

Esta obra forma parte de una serie dedicada a los Patriarcas de Israel, hijos de Jacob. El nombre de cada uno de ellos aparece en la parte superior derecha del cuadro, precedido por la letra T, de Tribu, y seguido del número que a cada uno le correspondería según su orden de nacimiento. El conjunto procede de la donación que la duquesa de Pastrana realizó al Museo en 1889 y existen referencias a e

Asher, son of Jacob
Oil on canvas. XVIII century
Anonymous
Asher, son of Jacob
Oil on canvas. XVIII century
Anonymous

Esta obra forma parte de una serie dedicada a los Patriarcas de Israel, hijos de Jacob. El nombre de cada uno de ellos aparece en la parte superior derecha del cuadro, precedido por la letra T, de Tribu, y seguido del número que a cada uno le correspondería según su orden de nacimiento. El conjunto procede de la donación que la duquesa de Pastrana realizó al Museo en 1889 y existen referencias a e

Two Sibyls (?) and an Angel
Pencil, Grey-brown ink on dark yellow paper. XVI century
Anonymous
Two Sibyls (?) and an Angel
Pencil, Grey-brown ink on dark yellow paper. XVI century
Anonymous

Nos. D01701; D01719; D01917; D01723; D01930; D01931; D01918 appear to represent sibyls, women from ancient times who were endowed with special powers of prophecy. From the Renaissance period and after, the western church accepted the sayings of twelve of these sibyls as foretelling the coming of Christ. As a result, the sibyls came to be regarded as the pagan, female counterparts to the Old Testam

Sibyl (?)
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink on paper. XVI century
Anonymous
Sibyl (?)
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink on paper. XVI century
Anonymous

Nos. D01701; D01719; D01917; D01723; D01930; D01931; D01918 appear to represent sibyls, women from ancient times who were endowed with special powers of prophecy. From the Renaissance period and after, the western church accepted the sayings of twelve of these sibyls as foretelling the coming of Christ. As a result, the sibyls came to be regarded as the pagan, female counterparts to the Old Testam

A Sibyl (?)
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink on paper. XVI century
Anonymous
A Sibyl (?)
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink on paper. XVI century
Anonymous

Nos. D01701; D01719; D01917; D01723; D01930; D01931; D01918 appear to represent sibyls, women from ancient times who were endowed with special powers of prophecy. From the Renaissance period and after, the western church accepted the sayings of twelve of these sibyls as foretelling the coming of Christ. As a result, the sibyls came to be regarded as the pagan, female counterparts to the Old Testam

A Sibyl (?)
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink on paper. XVI century
Anonymous
A Sibyl (?)
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink on paper. XVI century
Anonymous

Nos. D01701; D01719; D01917; D01723; D01930; D01931; D01918 appear to represent sibyls, women from ancient times who were endowed with special powers of prophecy. From the Renaissance period and after, the western church accepted the sayings of twelve of these sibyls as foretelling the coming of Christ. As a result, the sibyls came to be regarded as the pagan, female counterparts to the Old Testam

Two angels
Red chalk on yellow paper. Ca. 1600
Anonymous
Two angels
Red chalk on yellow paper. Ca. 1600
Anonymous

Although traditionally attributed to Parmigianino (1503-1540), the style seems to suggest a later period, around 1600. The draftsman appears to have been acquainted with the work of Bartolomeo Cesi (1556-1629), Ercole Procaccini the Younger (1605-1675/80), as well as other artist active in Emilia and Lombardy at the beginning of the seventeenth century.

Pharaoh´s daughter with two serving-maids, tending the infant Moses
Pencil, Grey-brown ink, White lead, Wash on brown paper. Late XVI century
Anonymous
Pharaoh´s daughter with two serving-maids, tending the infant Moses
Pencil, Grey-brown ink, White lead, Wash on brown paper. Late XVI century
Anonymous

The drawing, which seems little more than a copy, carries an old attibution to Antonio Vassilacchi, l´Aliense (1556-1629). The composition indeed seems Venetian.

A Sibyl (?)
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink on paper. XVI century
Anonymous
A Sibyl (?)
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink on paper. XVI century
Anonymous

Nos. D01701; D01719; D01917; D01723; D01930; D01931; D01918 appear to represent sibyls, women from ancient times who were endowed with special powers of prophecy. From the Renaissance period and after, the western church accepted the sayings of twelve of these sibyls as foretelling the coming of Christ. As a result, the sibyls came to be regarded as the pagan, female counterparts to the Old Testam

A Sibyl (?)
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink, Wash on paper. XVI century
Anonymous
A Sibyl (?)
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink, Wash on paper. XVI century
Anonymous

Nos. D01701; D01719; D01917; D01723; D01930; D01931; D01918 appear to represent sibyls, women from ancient times who were endowed with special powers of prophecy. From the Renaissance period and after, the western church accepted the sayings of twelve of these sibyls as foretelling the coming of Christ. As a result, the sibyls came to be regarded as the pagan, female counterparts to the Old Testam

The Virgin crowned by angels
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink, Wash on yellow paper. Ca. 1600
Anonymous
The Virgin crowned by angels
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink, Wash on yellow paper. Ca. 1600
Anonymous

The style of the drawing does indeed seem Emilian, but is more suggestive of that of artist working in the city from a later period, such as Cesi (1556-1629) and the young Guido Reni (1575-1642).

Up