The itinerary <em>TITULORECORRIDO</em> has been successfully created. Now you can add in works from the Collection browser
<em>TITULOOBRA</em> added to <em>TITULORECORRIDO</em> itinerary

Search

Explore the collection

Refine results
4 results
Segismundo Moret y Quintana
Oil on canvas. 1855
Madrazo y Kuntz, Federico de
Segismundo Moret y Quintana
Oil on canvas. 1855
Madrazo y Kuntz, Federico de

This portrait provides exceptional testimony to Federico de Madrazo´s fully mature style, which made him the greatest Spanish portrait artist of the middle decades of the nineteenth century. Painted at the pinnacle of his career, Madrazo has combined the technical refinement of the French academic portrait -inspired by the work of Jean-Auguste-Dominique Ingres, a friend of his father´s- with the a

Josefa Coello de Portugal
Oil on canvas. 1855
Madrazo y Kuntz, Federico de
Josefa Coello de Portugal
Oil on canvas. 1855
Madrazo y Kuntz, Federico de

In the mid-nineteenth century Federico de Madrazo produced some of the most successful portraits of the Spanish bourgeoisie during the reign of Isabel II (1833-68), presenting them with the opulence that their social status demanded. In addition to his remarkable artistic ability, his female portraits are outstanding for their depiction of the accessories and adornments. These details are emphasis

The Sculptor José Siro Pérez
Pencil on dark yellow paper. 1839
Madrazo y Kuntz, Federico de
The Sculptor José Siro Pérez
Pencil on dark yellow paper. 1839
Madrazo y Kuntz, Federico de

Retrato de José Siro Pérez (Madrid, 1809- Madrid, 1887), escultor de la Catedral de Toledo e hijo de José Leoncio, también escultor. En sus cartas durante su estancia en París, Federico escribió a su padre José de Madrazo (1781-1859) algunos comentarios a propósito del escultor. El 21 de octubre de 1837 indicaba: "el hijo de Pérez es muy aplicado, ha adelantado mucho. Si su padre le deja aquí el t

The Sculptor Antonio Solá
Pencil on paper. 1842
Madrazo y Kuntz, Federico de
The Sculptor Antonio Solá
Pencil on paper. 1842
Madrazo y Kuntz, Federico de

Retrato de Antonio Solá, figura sobresaliente de la escultura neoclásica española, marchó a Roma en 1802 pensionado por la Junta de Comercio de Barcelona para completar su educación artística. Una vez allí recibió el encargo de tutelar a los pensionados españoles en la Ciudad Eterna con la idea de establecer una escuela de escultores. Este proyecto no se llevó a cabo, pero Solá continuó allí con s

Up