In a landscape with classical ruins that allude to the defeat of paganism, the Christ Child tends a lamb. Murillo based this image on a print by Stefano della Bella (1610-1664), while making use of his outstanding ability to depict children to create one of the most effective depictions of the parable of the Good Shepherd.
This drawing includes studies of three decorative motifs. In the upper register, there is an eagle on acanthus scrolls. In the centre, there is an eagle with ribbon in its beak, and in the lower register, there are two grotesque masks. This was unlikely to have been Gazul’s invention, but rather a copy of a print, similar to those of Stefano della Bella that were widespread in Spain.
Bazzicaluya, dibujante y grabador, sus dibujos de paisaje, de trazo delicado y nervioso e interesado por los efectos atmosféricos, tienen un eco evidente de la obra gráfica del francés Callot o del florentino Stefano della Bella. Dibujos de Bazzicaluya se encuentran en los Uffizzi y en diferentes colecciones europeas y americanas.En el dibujo encontramos en primer término dos grandes árboles, al f
Bazzicaluya, dibujante y grabador, sus dibujos de paisaje, de trazo delicado y nervioso e interesado por los efectos atmosféricos, tienen un eco evidente de la obra gráfica del francés Callot o del florentino Stefano della Bella. Dibujos de Bazzicaluya se encuentran en los Uffizzi y en diferentes colecciones europeas y americanas.En el dibujo encontramos en primer término, en el centro, un árbol f