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Saint Ambrose
Etching, Burin on continuous paper. 1789 - 1795
Salvador Carmona, Juan Antonio; Calcografía Nacional
Saint Ambrose
Etching, Burin on continuous paper. 1789 - 1795
Salvador Carmona, Juan Antonio; Calcografía Nacional

La estampa grabada por Juan Antonio Salvador Carmona forma parte de una serie de 28, dedicada al cardenal Francisco de Lorenzana, arzobispo de Toledo. Título de la serie tomado del Catálogo de estampas del Museo del Prado.Probablemente fue grabada entre 1789, fecha en que se le revalidó el título de Grabador de Cámara de S.M. y 1795, en la que hace referencia a esta serie en su Autobiografía (Rodr

Saint John the Baptist
Etching, Burin on continuous paper. 1789 - 1795
Calcografía Nacional; Salvador Carmona, Juan Antonio
Saint John the Baptist
Etching, Burin on continuous paper. 1789 - 1795
Calcografía Nacional; Salvador Carmona, Juan Antonio

La estampa grabada por Juan Antonio Salvador Carmona forma parte de una serie de 28, dedicada al cardenal Francisco de Lorenzana, arzobispo de Toledo. Título de la serie tomado del Catálogo de estampas del Museo del Prado.Probablemente fue grabada entre 1789, fecha en que se le revalidó el título de Grabador de Cámara de S.M. y 1795, en la que hace referencia a esta serie en su Autobiografía (Rodr

Saint Mark
Etching, Burin on continuous paper. 1789 - 1795
Salvador Carmona, Juan Antonio; Calcografía Nacional
Saint Mark
Etching, Burin on continuous paper. 1789 - 1795
Salvador Carmona, Juan Antonio; Calcografía Nacional

La estampa grabada por Juan Antonio Salvador Carmona forma parte de una serie de 28, dedicada al cardenal Francisco de Lorenzana, arzobispo de Toledo (véase G1630). Título de la serie tomado del Catálogo de estampas del Museo del Prado. Probablemente fue grabada entre 1789, fecha en que se le revalidó el título de Grabador de Cámara de S.M. y 1795, en la que hace referencia a esta serie en su Auto

Saint Bartholomew
Etching, Burin on continuous paper. 1789 - 1795
Salvador Carmona, Juan Antonio; Calcografía Nacional
Saint Bartholomew
Etching, Burin on continuous paper. 1789 - 1795
Salvador Carmona, Juan Antonio; Calcografía Nacional

La estampa grabada por Juan Antonio Salvador Carmona forma parte de una serie de 28, dedicada al cardenal Francisco de Lorenzana, arzobispo de Toledo. Título de la serie tomado del Catálogo de estampas del Museo del Prado.Probablemente fue grabada entre 1789, fecha en que se le revalidó el título de Grabador de Cámara de S.M. y 1795, en la que hace referencia a esta serie en su Autobiografía (Rodr

Ecce Homo
Etching, Burin on wove paper. 1778 - 1788
Salvador Carmona, Juan Antonio; Calcografía Nacional
Ecce Homo
Etching, Burin on wove paper. 1778 - 1788
Salvador Carmona, Juan Antonio; Calcografía Nacional

Estampa grabada por Juan Antonio Salvador Carmona que reproduce el óleo de Ticiano conservado en el Museo Nacional del Prado (P437). Felipe II emparejó este Ecce-Homo con la Dolorosa con las manos abiertas (P444) en su aposento del Alcázar de Madrid. En relación con las fechas Rodríguez Moñino dice que grabó las dos estampas entre 1786 y 1788, sin embargo Carmona en su autobiografía dice que las g

The Virgin Dolorosa with her Hands apart
Etching, Burin on wove paper. 1778 - 1788
Salvador Carmona, Juan Antonio; Calcografía Nacional
The Virgin Dolorosa with her Hands apart
Etching, Burin on wove paper. 1778 - 1788
Salvador Carmona, Juan Antonio; Calcografía Nacional

Estampa grabada por Juan Antonio Salvador Carmona que reproduce el óleo de Ticiano conservado en el Museo Nacional del Prado (P444). Felipe II emparejó esta Mater Dolorosa con el Ecce Homo (P437) en su aposento del Alcázar de Madrid. En relación con las fechas Rodríguez Moñino dice que grabó las dos estampas entre 1786 y 1788, sin embargo Carmona en su autobiografía dice que las grabó cuando regre

St. Jude Thaddeus
Etching, Burin on continuous paper. 1789 - 1795
Salvador Carmona, Juan Antonio; Calcografía Nacional
St. Jude Thaddeus
Etching, Burin on continuous paper. 1789 - 1795
Salvador Carmona, Juan Antonio; Calcografía Nacional

La estampa grabada por Juan Antonio Salvador Carmona forma parte de una serie de 28, dedicada al cardenal Francisco de Lorenzana, arzobispo de Toledo. Título de la serie tomado del Catálogo de estampas del Museo del Prado.Probablemente fue grabada entre 1789, fecha en que se le revalidó el título de Grabador de Cámara de S.M. y 1795, en la que hace referencia a esta serie en su Autobiografía (Rodr

Saint Paul
Etching, Burin on continuous paper. 1789 - 1795
Salvador Carmona, Juan Antonio; Calcografía Nacional
Saint Paul
Etching, Burin on continuous paper. 1789 - 1795
Salvador Carmona, Juan Antonio; Calcografía Nacional

La estampa grabada por Juan Antonio Salvador Carmona forma parte de una serie de 28, dedicada al cardenal Francisco de Lorenzana, arzobispo de Toledo. Título de la serie tomado del Catálogo de estampas del Museo del Prado.Probablemente fue grabada entre 1789, fecha en que se le revalidó el título de Grabador de Cámara de S.M. y 1795, en la que hace referencia a esta serie en su Autobiografía (Rodr

Saint Matthew
Etching, Burin on continuous paper. 1789 - 1795
Salvador Carmona, Juan Antonio; Calcografía Nacional
Saint Matthew
Etching, Burin on continuous paper. 1789 - 1795
Salvador Carmona, Juan Antonio; Calcografía Nacional

La estampa grabada por Juan Antonio Salvador Carmona forma parte de una serie de 28, dedicada al cardenal Francisco de Lorenzana, arzobispo de Toledo. Título de la serie tomado del Catálogo de estampas del Museo del Prado.Probablemente fue grabada entre 1789, fecha en que se le revalidó el título de Grabador de Cámara de S.M. y 1795, en la que hace referencia a esta serie en su Autobiografía (Rodr

The Holy Family with a Bird
Etching, Burin on continuous paper. 1786 - 1788
Salvador Carmona, Juan Antonio; Calcografía Nacional
The Holy Family with a Bird
Etching, Burin on continuous paper. 1786 - 1788
Salvador Carmona, Juan Antonio; Calcografía Nacional

Estampa grabada por Juan Antonio Salvador Carmona que reproduce el óleo de Murillo conservado en el Museo Nacional del Prado (P960). Rodríguez Moñino dice que grabó la estampa entre 1786 y 1788 (Rodríguez Moñino, A. y Lord, Eileen: “Juan Antonio Salvador Carmona. Grabador del siglo XVIII” en Boletín de la Sociedad Española de Excursiones, 56, 1952, p. 17).La lámina de cobre se custodia desde 1805

Hieronymus Bosch
Burin on laid paper. Ca. 1565
Cort, Cornelis; Diericx, Volcxken
Hieronymus Bosch
Burin on laid paper. Ca. 1565
Cort, Cornelis; Diericx, Volcxken

Retrato a buril del Bosco, firmado por el grabador Cornelis Cort, hacia 1565. El retrato pertenece a la misma publicación de 1572, Pictorum aliquot celebrium germaniae inferioris effigies, de la que forma parte el retrato de Rogier Van der Weyden (h. 1399-1464) también conservado en el Museo del Prado (G5956). El Bosco es representado como pintor del mundo infernal, con los ojos "atónitos" y el de

Ulysses’ Fight with Irus
Burin on laid paper. 1589
Cornelisz. Van Haarlem, Cornelis; Müller, Jan Harmansz; Goltzius, Heindrick
Ulysses’ Fight with Irus
Burin on laid paper. 1589
Cornelisz. Van Haarlem, Cornelis; Müller, Jan Harmansz; Goltzius, Heindrick

This work illustrates an episode from the Odyssey in which young Irus challenges Ulysses to a fight, which the latter wins in presence of the inhabitants of Ithaca. Ulysses stands with his back to the viewer and the unconscious body of Irus lies at his feet. While Jan Harmensz. Muller’s name does not appear on this print, he is traditionally considered its engraver. The work is modeled after a pan

The Buffoon Calabacillas
Red chalk, Etching, Burin on wove paper. 1791 - 1800
Croutelle, Louis; Camarón y Meliá, Juan José
The Buffoon Calabacillas
Red chalk, Etching, Burin on wove paper. 1791 - 1800
Croutelle, Louis; Camarón y Meliá, Juan José

This print is part of a series published by the Company for the engraving of paintings from the Royal Palaces, although it was only published after that institution was no longer active.The Company for the engraving of the paintings from the Royal Palaces was one of the Spanish Enlightenment’s major undertakings during the second half of the 18th century. It supervised the reproduction of prints o

They do not arrive in time
Drypoint, Etching, Wash, Burin on paper. 1812 - 1814
Goya y Lucientes, Francisco de
They do not arrive in time
Drypoint, Etching, Wash, Burin on paper. 1812 - 1814
Goya y Lucientes, Francisco de

Disasters of War, 52, They do not arrive in time.In this series of prints executed between 1810 and 1814 Goya offers a critical and personal vision of the consequences of the Spanish Peninsular War (1808-14) that is remote from the propagandistic images produced by his contemporaries. Through his etchings the artist condemned the irrationality of war and the brutality of both sides, which inevitab

There is No Time Left
Drypoint, Etching, Wash, Burnisher, Burin on ivory paper. 1810 - 1814
Goya y Lucientes, Francisco de
There is No Time Left
Drypoint, Etching, Wash, Burnisher, Burin on ivory paper. 1810 - 1814
Goya y Lucientes, Francisco de

Rather than simply reflecting concrete events, Goya sought to capture their essence. He therefore placed himself alongside the action, taking part in a way that no previous artist ever had. This explains the proximity of the figures presented in each of the Disasters, which are monumental and very close to the viewer, barely leaving room for anecdotal details in the background. It is possible to i

The carnivorous vulture
Etching, Burnisher, Burin on wove paper. 1814 - 1815
Goya y Lucientes, Francisco de
The carnivorous vulture
Etching, Burnisher, Burin on wove paper. 1814 - 1815
Goya y Lucientes, Francisco de

Disasters of War, 76, The carnivorous vulture.In this series of prints executed between 1810 and 1814 Goya offers a critical and personal vision of the consequences of the Spanish Peninsular War (1808-14) that is remote from the propagandistic images produced by his contemporaries. Through his etchings the artist condemned the irrationality of war and the brutality of both sides, which inevitably

He defends himself well
Drypoint, Etching, Burnisher, Burin on wove paper. 1814 - 1815
Goya y Lucientes, Francisco de
He defends himself well
Drypoint, Etching, Burnisher, Burin on wove paper. 1814 - 1815
Goya y Lucientes, Francisco de

Disasters of War, 78, He defends himself well. In this series of prints executed between 1810 and 1814 Goya offers a critical and personal vision of the consequences of the Spanish Peninsular War (1808-14) that is remote from the propagandistic images produced by his contemporaries. Through his etchings the artist condemned the irrationality of war and the brutality of both sides, which inevitably

They do not know the way
Drypoint, Etching, Burnisher, Burin on wove paper. 1814 - 1815
Goya y Lucientes, Francisco de
They do not know the way
Drypoint, Etching, Burnisher, Burin on wove paper. 1814 - 1815
Goya y Lucientes, Francisco de

Disasters of War, 70, They do not know the way.In this series of prints executed between 1810 and 1814 Goya offers a critical and personal vision of the consequences of the Spanish Peninsular War (1808-14) that is remote from the propagandistic images produced by his contemporaries. Through his etchings the artist condemned the irrationality of war and the brutality of both sides, which inevitably

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