The itinerary <em>TITULORECORRIDO</em> has been successfully created. Now you can add in works from the Collection browser
<em>TITULOOBRA</em> added to <em>TITULORECORRIDO</em> itinerary

Search

Explore the collection

Refine results
5 results
Asmodea
Mixed method on mural transferred to canvas. 1820 - 1823
Goya y Lucientes, Francisco de
Asmodea
Mixed method on mural transferred to canvas. 1820 - 1823
Goya y Lucientes, Francisco de

The mural paintings that decorated the house known as “la Quinta del Sordo,” where Goya lived have come to be known as the Black Paintings, because he used so many dark pigments and blacks in them, and also because of their somber subject matter. The private and intimate character of that house allowed the artist to express himself with great liberty. He painted directly on the walls in what must

Royal Couples
Oil on canvas. 1770
Paret y Alcázar, Luis
Royal Couples
Oil on canvas. 1770
Paret y Alcázar, Luis

This canvas depicts an equestrian event that took place at the Palace of Aranjuez in 1770. It was attended by Charles III and Princess María Luisa, his daughter-in-law, who are to be seen in the second box adjoining the palace façade, and by a crowd of subtly individualised figures. On horseback at the forefront of the pairs of riders are Prince Carlos and the Infantes Gabriel and Lu

Solomon worshipping Idols
Crayon lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Beltrán, Ramón; Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
Solomon worshipping Idols
Crayon lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Beltrán, Ramón; Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Es una litografía de Ramón Beltrán (activo en Madrid entre 1832 y 1837) que reproduce el óleo de Sebastiano Conca conservado en el Museo Nacional del Prado (P00102). Esta estampa se entregaba con el cuadernillo CLXI acompañado de un texto explicativo de José Musso y Valiente. Está encuadernada en el tomo III de la serie dirigida por José de Madrazo, Colección litográfica de cuadros del rey de Espa

Solomon worshipping Idols
Crayon lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Beltrán, Ramón; Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
Solomon worshipping Idols
Crayon lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Beltrán, Ramón; Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Es una litografía de Ramón Beltrán (activo en Madrid entre 1832 y 1837) que reproduce el óleo de Sebastiano Conca conservado en el Museo Nacional del Prado (P00102). Esta estampa se entregaba con el cuadernillo CLXI acompañado de un texto explicativo de José Musso y Valiente. Iba encuadernada en el tomo III de la serie dirigida por José de Madrazo, Colección litográfica de cuadros del rey de Españ

Solomon worshipping Idols
Crayon lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Beltrán, Ramón; Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
Solomon worshipping Idols
Crayon lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Beltrán, Ramón; Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Es una litografía de Ramón Beltrán (activo en Madrid entre 1832 y 1837) que reproduce el óleo de Sebastiano Conca conservado en el Museo Nacional del Prado (P00102). Esta estampa se entregaba con el cuadernillo CLXI acompañado de un texto explicativo de José Musso y Valiente. Iba encuadernada en el tomo III de la serie dirigida por José de Madrazo, Colección litográfica de cuadros del rey de Españ

Up