The itinerary <em>TITULORECORRIDO</em> has been successfully created. Now you can add in works from the Collection browser
<em>TITULOOBRA</em> added to <em>TITULORECORRIDO</em> itinerary

Collection <Back
Search

Explore the collection

Refine results
188 results
The Painter and Engraver José Zanetti
Pencil on dark yellow paper. 1842
Madrazo y Kuntz, Federico de
The Painter and Engraver José Zanetti
Pencil on dark yellow paper. 1842
Madrazo y Kuntz, Federico de

Retrato de José María Zanetti, oriundo de Zaragoza y activo en Roma hacia 1817, donde se encontraba pensionado por Carlos Miguel, XIV duque de Alba, tomando clases en la Academia de San Lucas. Así lo [+]

Landscape
Pencil on dark yellow paper. XVIII century
Anonymous
Landscape
Pencil on dark yellow paper. XVIII century
Anonymous

El dibujo, realizado sobre un papel no verjurado y, por tanto, de los últimos años del siglo XVIII o principios del XIX, presenta claramente un estilo que funde el de los boloñeses del siglo XVII, com [+]

The Sculptor José Siro Pérez
Pencil on dark yellow paper. 1839
Madrazo y Kuntz, Federico de
The Sculptor José Siro Pérez
Pencil on dark yellow paper. 1839
Madrazo y Kuntz, Federico de

Retrato de José Siro Pérez (Madrid, 1809- Madrid, 1887), escultor de la Catedral de Toledo e hijo de José Leoncio, también escultor. En sus cartas durante su estancia en París, Federico escribió a su [+]

Studies for a section of architectural decoration [Galleria Farnese(¿?)]
Pencil, Grey-brown ink, Wash on dark yellow paper. 1597 - 1601
Carracci, Annibale
Studies for a section of architectural decoration [Galleria Farnese(¿?)]
Pencil, Grey-brown ink, Wash on dark yellow paper. 1597 - 1601
Carracci, Annibale

Annibale Carracci established the early Baroque style in Italy with Caravaggio (1571-1610). Annibale`s naturalistic style was based on the Antique and on Raphael, and unlike Caravaggio`s sombre realis [+]

The Rape of Europa
Pencil, Grey-brown wash on dark yellow paper. XVII century
Mola, Pier Francesco
The Rape of Europa
Pencil, Grey-brown wash on dark yellow paper. XVII century
Mola, Pier Francesco

En primer término y ante un fondo de paisaje, Europa sentada sobre un toro, llevado por un amorcillo; detrás varias ninfas y en la parte superior tres pequeños cupidos. El dibujo lleva una atribución [+]

Theatre set
Pencil, Grey wash on dark yellow paper. Early XVIII century
Galli Da Bibiena, Francesco
Theatre set
Pencil, Grey wash on dark yellow paper. Early XVIII century
Galli Da Bibiena, Francesco

The son of painter Giovanni Maria Galli da Bibiena and brother of Ferdinando Galli da Bibiena, Francesco was raised in a family of artists and took an early interest in architecture and set design. He [+]

Saint Paul
Grey wash, Pencil strokes on dark yellow paper. XVIII century
Fontebasso, Francesco
Saint Paul
Grey wash, Pencil strokes on dark yellow paper. XVIII century
Fontebasso, Francesco

San Pablo, de medio cuerpo y de espaldas, vuelve su cabeza hacia el espectador. Sostiene en sus manos la espada y el libro. Éste (D01374) junto a otros tres dibujos, (D01371, D01372 y D01373) son cuat [+]

The Assumption of the Virgin
Pencil, Grey wash, Grey-brown ink on dark yellow paper. Mid-XVIIIcentury
Kuntz, Thaddëus
The Assumption of the Virgin
Pencil, Grey wash, Grey-brown ink on dark yellow paper. Mid-XVIIIcentury
Kuntz, Thaddëus

En la parte inferior los apóstoles se agrupan alrededor del sepulcro vacío de la Virgen, uno arrodillado en primer término alza la cabeza y otro tras él extiende los brazos. En la parte superior la Vi [+]

The Sculptor Pietro Tenerani
Pencil on dark yellow paper. 1842
Madrazo y Kuntz, Federico de
The Sculptor Pietro Tenerani
Pencil on dark yellow paper. 1842
Madrazo y Kuntz, Federico de

Retrato de Pietro Tenerani, escultor que comenzó su formación en la Academia de Bellas Artes de Turín hasta que consiguió marchar a Roma en 1813. Se convirtió en la mano derecha del escultor Bertel Th [+]

Landscape
Pencil, Grey-brown ink on dark yellow paper. XVII century
Bazzicaluva, Ercole
Landscape
Pencil, Grey-brown ink on dark yellow paper. XVII century
Bazzicaluva, Ercole

Bazzicaluya, dibujante y grabador, sus dibujos de paisaje, de trazo delicado y nervioso e interesado por los efectos atmosféricos, tienen un eco evidente de la obra gráfica del francés Callot o del fl [+]

Saint Francis of Assisi
Black chalk, Touches of red chalk on dark yellow paper. XVIII century
Gandolfi
Saint Francis of Assisi
Black chalk, Touches of red chalk on dark yellow paper. XVIII century
Gandolfi

La composición en un óvalo. El santo de tres cuartos con las manos cruzadas y la cabeza alzada, en actitud de oración. La figura es copia del San Francisco, que aparece en el cuadro de Guido Reni de l [+]

Diógenes
Red chalk on dark yellow paper. XVII century
Anonymous (Circle Of Guercino (Giovanni Francesco Barbieri))
Diógenes
Red chalk on dark yellow paper. XVII century
Anonymous (Circle Of Guercino (Giovanni Francesco Barbieri))

En el dibujo se presenta una figura ante un fondo de paisaje, recostada en el suelo, con un cuenco en la mano. La obra, atribuida de antiguo a Guercino y publicada como tal, es, sin embargo, más tardí [+]

Taking the wounded to the hospital
Red chalk, Conté crayon on dark yellow laid paper. Ca. 1812
Goya y Lucientes, Francisco de
Taking the wounded to the hospital
Red chalk, Conté crayon on dark yellow laid paper. Ca. 1812
Goya y Lucientes, Francisco de

This drawing related to one of the Disasters was neither engraved nor published. Its composition merges two groups of figures from drawing D03990. The postures and formal definition coincide in both d [+]

The Baptism of Christ
Pencil, Grey-brown wash on dark yellow paper. XVIII century
Tiepolo, Giovanni Domenico (Circle Of)
The Baptism of Christ
Pencil, Grey-brown wash on dark yellow paper. XVIII century
Tiepolo, Giovanni Domenico (Circle Of)

Dibujo de escasa calidad, posible copia de un apunte de Giandomenico Tiepolo, cuya técnica y modelos intenta reproducir de forma burda. La composición es semejante a la de un original de Giandomenico [+]

Saint Jerome
Graphite, Pencil on dark yellow paper. Second half of the XVII century
Murillo, Bartolomé Esteban
Saint Jerome
Graphite, Pencil on dark yellow paper. Second half of the XVII century
Murillo, Bartolomé Esteban

[+]

The Virgin and Child Appearing to Four Saints
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink, White lead, Wash on dark yellow paper. Ca. 1625
Young Palma (Jacopo Negretti)
The Virgin and Child Appearing to Four Saints
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink, White lead, Wash on dark yellow paper. Ca. 1625
Young Palma (Jacopo Negretti)

In the absence of any distinguishing iconographical features, it has not been possible to identify the four saints, except for the two on the left holding palms, who are martyr saints. What appears to [+]

Saint Luke painting the Virgin
Pencil, Pencil, Grey-brown ink, Wash on dark yellow paper. 1567 - 1572
Vasari, Giorgio
Saint Luke painting the Virgin
Pencil, Pencil, Grey-brown ink, Wash on dark yellow paper. 1567 - 1572
Vasari, Giorgio

This is a preparatory drawing for Vasari´s fresco of St. Luke Painting the Virgin in the Cappella di San Luca in S. Annunziata, Florence. In 1560 the chapel, formerly the Cappella Benizzi, was granted [+]

The Virgin and Child with Saints
Black chalk on dark yellow paper. XVII century
Quaini, Luigi (Attributed To)
The Virgin and Child with Saints
Black chalk on dark yellow paper. XVII century
Quaini, Luigi (Attributed To)

El dibujo presenta a la derecha, sobre un pedestal, la Virgen con el Niño; en primer término, de espaldas, una figura femenina con una cruz, y a la izquierda, arrodillados, adorando a la Virgen, una d [+]

Up