The itinerary <em>TITULORECORRIDO</em> has been successfully created. Now you can add in works from the Collection browser
<em>TITULOOBRA</em> added to <em>TITULORECORRIDO</em> itinerary

Collection <Back
Search

Explore the collection

Refine results
603 results
Allegory of Time and Truth
Pencil, Grey-brown wash on laid paper. 1646 - 1647
Baciccia
Allegory of Time and Truth
Pencil, Grey-brown wash on laid paper. 1646 - 1647
Baciccia

The centuries-old reference to Gian Lorenzo Bernini, seen on the support of this drawing, was first accepted by Alfonso E. Pérez Sánchez, who identified the work as a preliminary study r [+]

The Rape of Europa
Pencil, Grey-brown wash on dark yellow paper. XVII century
Mola, Pier Francesco
The Rape of Europa
Pencil, Grey-brown wash on dark yellow paper. XVII century
Mola, Pier Francesco

En primer término y ante un fondo de paisaje, Europa sentada sobre un toro, llevado por un amorcillo; detrás varias ninfas y en la parte superior tres pequeños cupidos. El dibujo lleva una atribución [+]

Evangelist standing in a niche
Pencil, Grey-brown ink, Wash on paper. XVI century
Castello, Bernardo (Attributed To)
Evangelist standing in a niche
Pencil, Grey-brown ink, Wash on paper. XVI century
Castello, Bernardo (Attributed To)

[+]

Saint Dominic Comforting the Pilgrims
Pencil, Grey-brown ink, Wash on paper. Ca. 1665
Cano, Alonso
Saint Dominic Comforting the Pilgrims
Pencil, Grey-brown ink, Wash on paper. Ca. 1665
Cano, Alonso

This is one of a set of preparatory drawings for a series of canvases on the life of Saint Dominic that were painted for the Dominican convent of la Santa Cruz in Granada. None of the paintings has su [+]

¡Que Necedad! darles destinos en la niñez. Álbum C, 13
Brush, Bistre, Grey-brown ink, Wash on laid paper. 1808 - 1814
Goya y Lucientes, Francisco de
¡Que Necedad! darles destinos en la niñez. Álbum C, 13
Brush, Bistre, Grey-brown ink, Wash on laid paper. 1808 - 1814
Goya y Lucientes, Francisco de

Goya’s Album C exemplifies the complexity of his work. Made during the Peninsular War and the posterior repression under the reign of Ferdinand VII, it addresses subjects linked to many facets of that [+]

No la engañas. Álbum C, 73
Brush, Pencil, Bistre, Grey-brown ink, Black chalk lines, Wash on laid paper. 1808 - 1814
Goya y Lucientes, Francisco de
No la engañas. Álbum C, 73
Brush, Pencil, Bistre, Grey-brown ink, Black chalk lines, Wash on laid paper. 1808 - 1814
Goya y Lucientes, Francisco de

Goya’s Album C exemplifies the complexity of his work. Made during the Peninsular War and the posterior repression under the reign of Ferdinand VII, it addresses subjects linked to many facets of that [+]

And still they don't go! Capricho 59
Pencil, Pencil, Indian ink, Grey ink, Iron gall ink, Wash on laid paper. Mid-XIXcentury
Anonymous (Copy After Goya y Lucientes, Francisco de)
And still they don't go! Capricho 59
Pencil, Pencil, Indian ink, Grey ink, Iron gall ink, Wash on laid paper. Mid-XIXcentury
Anonymous (Copy After Goya y Lucientes, Francisco de)

Este dibujo se incluye en el conjunto de 77 copias de los Caprichos de Goya de autor anónimo los cuales, sin aparente relación con la obra de Martín Rico, sin embargo han formado parte de su colección [+]

Landscape
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink, Grey-brown wash on yellow laid paper. XVII century
Iriarte, Ignacio (Attributed To)
Landscape
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink, Grey-brown wash on yellow laid paper. XVII century
Iriarte, Ignacio (Attributed To)

En la escena aparece un edificio en estado de ruina, con un muro curvo, situado entre árboles. En la lejanía, a la derecha, se pueden observar montañas.La atribución a Iriarte que da el catálogo Lefor [+]

Cristo muerto, sostenido por las Marías
Pencil ground, Grey-brown wash on dark yellow paper. XVII century
Anonymous
Cristo muerto, sostenido por las Marías
Pencil ground, Grey-brown wash on dark yellow paper. XVII century
Anonymous

La Virgen desmayada es sostenida por San Juan, mientras la Magdalena (?), sujeta el cuerpo de Cristo, apoyado en el regazo de María. A la derecha las Marías restantes, sollozando.A pesar de la vieja a [+]

No one has seen us. Capricho 79
Pencil, Pencil, Indian ink, Grey ink, Iron gall ink, Wash on laid paper. Mid-XIXcentury
Anonymous (Copy After Goya y Lucientes, Francisco de)
No one has seen us. Capricho 79
Pencil, Pencil, Indian ink, Grey ink, Iron gall ink, Wash on laid paper. Mid-XIXcentury
Anonymous (Copy After Goya y Lucientes, Francisco de)

Este dibujo se incluye en el conjunto de 77 copias de los Caprichos de Goya de autor anónimo los cuales, sin aparente relación con la obra de Martín Rico, sin embargo han formado parte de su colección [+]

The Virgin of Atocha
Pencil, Grey-brown wash on yellow laid paper. 1654
Herrera Barnuevo, Sebastián de
The Virgin of Atocha
Pencil, Grey-brown wash on yellow laid paper. 1654
Herrera Barnuevo, Sebastián de

La imagen, vestida y coronada con amplísima corona de radios, va sobre una peana de molduras cóncavas y convexas y flanqueada por dos pilastras cajeadas, decoradas con placas y guirnaldas, sobre las c [+]

Might not the pupil know more? Capricho 37
Pencil, Pencil, Indian ink, Grey ink, Iron gall ink, Wash on laid paper. Mid-XIXcentury
Anonymous (Copy After Goya y Lucientes, Francisco de)
Might not the pupil know more? Capricho 37
Pencil, Pencil, Indian ink, Grey ink, Iron gall ink, Wash on laid paper. Mid-XIXcentury
Anonymous (Copy After Goya y Lucientes, Francisco de)

Este dibujo se incluye en el conjunto de 77 copias de los Caprichos de Goya de autor anónimo los cuales, sin aparente relación con la obra de Martín Rico, sin embargo han formado parte de su colección [+]

All will fall
Pencil, Pencil, Indian ink, Grey ink, Wash on laid paper. Mid-XIXcentury
Anonymous (Copy After Goya y Lucientes, Francisco de)
All will fall
Pencil, Pencil, Indian ink, Grey ink, Wash on laid paper. Mid-XIXcentury
Anonymous (Copy After Goya y Lucientes, Francisco de)

Este dibujo se incluye en el conjunto de 77 copias de los Caprichos de Goya de autor anónimo los cuales, sin aparente relación con la obra de Martín Rico, sin embargo han formado parte de su colección [+]

Tantalo
Pencil, Pencil, Grey ink, Iron gall ink, Wash on laid paper. Mid-XIXcentury
Anonymous (Copy After Goya y Lucientes, Francisco de)
Tantalo
Pencil, Pencil, Grey ink, Iron gall ink, Wash on laid paper. Mid-XIXcentury
Anonymous (Copy After Goya y Lucientes, Francisco de)

Este dibujo se incluye en el conjunto de 77 copias de los Caprichos de Goya de autor anónimo los cuales, sin aparente relación con la obra de Martín Rico, sin embargo han formado parte de su colección [+]

Poor little things!
Pencil, Pencil, Indian ink, Grey ink, Wash on laid paper. Mid-XIXcentury
Anonymous (Copy After Goya y Lucientes, Francisco de)
Poor little things!
Pencil, Pencil, Indian ink, Grey ink, Wash on laid paper. Mid-XIXcentury
Anonymous (Copy After Goya y Lucientes, Francisco de)

Este dibujo se incluye en el conjunto de 77 copias de los Caprichos de Goya de autor anónimo los cuales, sin aparente relación con la obra de Martín Rico, sin embargo han formado parte de su colección [+]

Those specks of dusts
Pencil, Pencil, Indian ink, Grey ink, Wash on laid paper. Mid-XIXcentury
Anonymous (Copy After Goya y Lucientes, Francisco de)
Those specks of dusts
Pencil, Pencil, Indian ink, Grey ink, Wash on laid paper. Mid-XIXcentury
Anonymous (Copy After Goya y Lucientes, Francisco de)

Este dibujo se incluye en el conjunto de 77 copias de los Caprichos de Goya de autor anónimo los cuales, sin aparente relación con la obra de Martín Rico, sin embargo han formado parte de su colección [+]

Charity
Pencil, Red chalk, Grey-brown wash on yellow laid paper. Second half of the XVII century
Navarro, Juan Simón (Attributed To)
Charity
Pencil, Red chalk, Grey-brown wash on yellow laid paper. Second half of the XVII century
Navarro, Juan Simón (Attributed To)

La Caridad aparece sentada, rodeada de niños y con uno en las rodillas, sostiene con la mano derecha, alzada, un corazón en llamas. Sobre su cabeza un letrero: CHARITAS.Aunque la atribución no parece [+]

The Visitation
Pencil, Grey-brown wash, White lead on yellow laid paper. First half of the XVII century
Anonymous
The Visitation
Pencil, Grey-brown wash, White lead on yellow laid paper. First half of the XVII century
Anonymous

A la izquierda, de perfil hacia la derecha, Santa Isabel se aproxima, con los brazos abiertos, a la Virgen que la recibe y la abraza.De la primera mitad del siglo XVII, y de nada fácil clasificación. [+]

Up