Double portraits of this type, which were common in the mid-nineteenth century, were generally painted when the son or daughter was presented in society. The mother, depicted as seated, represented an [+]
Comprising three panels, the Nativity, the Adoration of the Magi and the Presentation in the Temple, this painting is earlier than the triptych on the same subject painted by Memling for Jan Floreins [+]
Large-format versions of the Virgin holding the dead body of Christ, like those at Badajoz Cathedral and at the Real Academia de Bellas Artes de San Fernando, gave way in Morales’s oeuvre to smaller c [+]
This is the right wing of the Genealogy of the Virgin altarpiece which the Count of Barajas donated to Philip II, according to the inventory of the Alcazar of Madrid of 1600. On the reverse, Saint Ber [+]
In this work, Goya represented two different country activities. The background shows hunters, but the foreground has a boy fishing in a river, which gives this work its title. This was a cartoon for [+]
It has often been stated that this painting is part of a series of four, all now in the Prado, but that is probably not the case. The dimensions of all four paintings (P1619, P1620, P1621, P1622) are [+]
The traditional attribution to Castello, which appears in an old inscription on the reverse of the mount, needs to be taken seriously. Not only is the pen work reminiscent of Castello´s handling of th [+]
Pompeo Batoni was the leading exponent of Roman classicism during the second half of the eighteenth century along with Anton Raphael Mengs. Following initial training in his native Lucca, Batoni studi [+]
Semejante en la composición a un dibujo conservado en el Fogg Art Museum de la Universidad de Cambridge, fechado en los años tardíos de la actividad del artista. [+]
Dibujo en el que se representa a la Virgen sentada sobre nubes que sostiene al Niño Jesús semiarrodillado sobre su regazo. No es posible aceptar la atribución antigua del dibujo a Schedone, ya que se [+]
Tendido en el suelo, boca arriba, con un brazo bajo la cabeza y el otro extendido a lo largo del cuerpo. El dibujo lleva una atribución a Cortona, pero enlaza con el estilo de las academias de Monti; [+]
Desnudo, en actitud de caída, y con las piernas cruzadas. Dibujo preparatorio para la figura correspondiente en la parte inferior izquierda del fresco de la bóveda de la Caída de los Gigantes del Pala [+]
The twenty-nine drawings in the Museo del Prado’s Album H bear Goya’s own numeration in black pencil or lithograph pencil near the upper right corner. Several also have his signature. Like the drawing [+]
Dibujo en el que se representa a la Virgen en su lecho en el centro de la composición. Uno de los apóstoles se inclina hacia ella, tomándole la mano; a su alrededor, el resto de apóstoles en diferente [+]
Desnudo, marchando hacia la derecha con el escudo en el brazo izquierdo, y en escorzo visto desde abajo. Dibujo preparatorio para la figura correspondiente en la parte inferior izquierda del fresco de [+]
En el cantro sobre nubes y el creciente de la luna, la Inmaculada con las manos cruzadas sobre el pecho, alza los ojos al cielo hacia Dios Padre, que vuela de frente, flanqueado simétricamente por dos [+]
Dibujo preparatorio para la figura de un San Francisco. En se representa al santo arrodillado en una grada hacia la derecha y con los brazos extendidos. Muy relacionado con la figura de San Francisco [+]
Dibujo preparatorio para una pechina muy ancha, de forma trapezoidal. En él se representa a San Juan Evangelista sentado sobre una nube en actitud de escribir sobre un libro que apoya en sus rodillas, [+]