The composition is that of a lost painting of the subject by Veronese, carried out for the Fondaco dei Turchi, Venice, the appearance of which is known from an engraving published in 1691. A painted version of the same composition, from the School of Veronese, is in the Ellen Clarke Bertrand Library, Bucknell University, Lewisburg. The Lewisburg picture corresponds in all essentials to the design
When the Virgin Mary was three years old her parents, Anna and Joachim, led her to the Temple of Jerusalem. There the young Virgin, without the assistance of her parents, climbed the staircase leading to the priest, who, surrounded by the women of the temple, embraced and blessed her.The episode is contained in the Gospel of James and in the Golden Legend (c.1250). Since the 1960s this drawing has
Es una litografía de Enrique Blanco (activo en Madrid entre 1826 y 1837) que reproduce el óleo de Luca Giordano conservado en el Museo Nacional del Prado (P01105), anteriormente atribuido a Bartolomé Esteban Murillo. Esta estampa se entregaba con el cuadernillo CLXXXI acompañado de un texto explicativo de Pedro de Madrazo. Está encuadernada en el tomo III de la serie dirigida por José de Madrazo,
The Company for the engraving of the paintings from the Royal Palaces was one of the Spanish Enlightenment’s major undertakings during the second half of the 18th century. It supervised the reproduction of prints of paintings from the Royal Collections and its early projects were carried out by Francisco de Goya, who reproduced some of Velázquez’s paintings in 1778, and by Juan Barcel&oacut
Es una litografía de Enrique Blanco (activo en Madrid entre 1826 y 1837) que reproduce el óleo de Luca Giordano conservado en el Museo Nacional del Prado (P01105), anteriormente atribuido a Bartolomé Esteban Murillo. Esta estampa se entregaba con el cuadernillo CLXXXI acompañado de un texto explicativo de Pedro de Madrazo. Está encuadernada en el tomo III de la serie dirigida por José de Madrazo,
Es una litografía de Enrique Blanco (activo en Madrid entre 1826 y 1837) que reproduce el óleo de Luca Giordano conservado en el Museo Nacional del Prado (P01105), anteriormente atribuido a Bartolomé Esteban Murillo. Esta estampa se entregaba con el cuadernillo CLXXXI acompañado de un texto explicativo de Pedro de Madrazo. Iba encuadernada en el tomo III de la serie dirigida por José de Madrazo, C
Es una litografía de Enrique Blanco (activo en Madrid entre 1826 y 1837) que reproduce el óleo de Luca Giordano conservado en el Museo Nacional del Prado (P01105), anteriormente atribuido a Bartolomé Esteban Murillo. Esta estampa se entregaba con el cuadernillo CLXXXI acompañado de un texto explicativo de Pedro de Madrazo. Iba encuadernada en el tomo III de la serie dirigida por José de Madrazo, C