The itinerary <em>TITULORECORRIDO</em> has been successfully created. Now you can add in works from the Collection browser
<em>TITULOOBRA</em> added to <em>TITULORECORRIDO</em> itinerary

Collection <Back
Search

Explore the collection

Refine results
109 results
Women Gladiators
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
Women Gladiators
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Aunque la estampa está firmada por J. F. Taylor, esta litografía, que reproduce el óleo de José de Ribera (P01124), conservado en el Museo Nacional del Prado, se atribuye a Isidore-Justine-Séverin Tay [+]

Saint James the Greater
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1826 - 1837
Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Ribera, Jusepe de, lo Spagnoletto (After); Real Establecimiento Litográfico de Madrid; Madrazo y Agudo, José de
Saint James the Greater
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1826 - 1837
Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Ribera, Jusepe de, lo Spagnoletto (After); Real Establecimiento Litográfico de Madrid; Madrazo y Agudo, José de

Aunque la estampa está firmada por J. F. Taylor, esta litografía que reproduce el óleo de José Ribera (P01082), se le asigna a Isidore-Justine-Séverin Taylor (1789-1879) según la atribución que hace J [+]

Saint James the Greater
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1826 - 1837
Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Ribera, Jusepe de, lo Spagnoletto (After); Real Establecimiento Litográfico de Madrid; Madrazo y Agudo, José de
Saint James the Greater
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1826 - 1837
Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Ribera, Jusepe de, lo Spagnoletto (After); Real Establecimiento Litográfico de Madrid; Madrazo y Agudo, José de

Aunque la estampa está firmada por J. F. Taylor, esta litografía que reproduce el óleo de José Ribera (P01082), se le asigna a Isidore-Justine-Séverin Taylor (1789-1879) según la atribución que hace J [+]

Women Gladiators
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Ribera, Jusepe de, lo Spagnoletto (After); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
Women Gladiators
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Ribera, Jusepe de, lo Spagnoletto (After); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Aunque la estampa está firmada por J. F. Taylor, esta litografía, que reproduce el óleo de José de Ribera (P01124), custodiado en el Museo Nacional del Prado, se atribuye a Isidore-Justine-Séverin Tay [+]

Women Gladiators
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Ribera, Jusepe de, lo Spagnoletto (After); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
Women Gladiators
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Ribera, Jusepe de, lo Spagnoletto (After); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Aunque la estampa está firmada por J. F. Taylor, esta litografía, que reproduce el óleo de José de Ribera (P01124), custodiado en el Museo Nacional del Prado, se atribuye a Isidore-Justine-Séverin Tay [+]

The crucified Christ
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Real Establecimiento Litográfico de Madrid -Printer- (After Velázquez, Diego Rodríguez de Silva y); Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Madrazo y Agudo, José de
The crucified Christ
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Real Establecimiento Litográfico de Madrid -Printer- (After Velázquez, Diego Rodríguez de Silva y); Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Madrazo y Agudo, José de

Aunque la estampa está firmada por F. Taylor, esta litografía que reproduce el óleo de Velázquez (P01167), se atribuye a Isidore-Justine-Séverin Taylor (1789-1879) (Vega, J.: Museo del Prado. Catálogo [+]

Saint Peter
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic tusche wash on wove paper. 1832 - 1837
Ribera, Jusepe de, lo Spagnoletto (After); Taylor, Isidore-Justine-Séverin (Attributed To); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
Saint Peter
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic tusche wash on wove paper. 1832 - 1837
Ribera, Jusepe de, lo Spagnoletto (After); Taylor, Isidore-Justine-Séverin (Attributed To); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Aunque la estampa está firmada por F. Taylor, esta litografía que reproduce el óleo de José de Ribera (P01071), se atribuye a Isidore-Justine-Séverin Taylor (1789-1879) (Vega, J.: Museo del Prado. Cat [+]

The crucified Christ
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Real Establecimiento Litográfico de Madrid -Printer- (After Velázquez, Diego Rodríguez de Silva y); Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Madrazo y Agudo, José de
The crucified Christ
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Real Establecimiento Litográfico de Madrid -Printer- (After Velázquez, Diego Rodríguez de Silva y); Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Madrazo y Agudo, José de

Aunque la estampa está firmada por F. Taylor, esta litografía que reproduce el óleo de Velázquez (P01167), se atribuye a Isidore-Justine-Séverin Taylor (1789-1879) (Vega, J.: Museo del Prado. Catálogo [+]

Saint Peter
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Ribera, Jusepe de, lo Spagnoletto (After); Taylor, Isidore-Justine-Séverin (Attributed To); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
Saint Peter
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Ribera, Jusepe de, lo Spagnoletto (After); Taylor, Isidore-Justine-Séverin (Attributed To); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Aunque la estampa está firmada por F. Taylor, esta litografía que reproduce el óleo de José de Ribera (P01071), se atribuye a Isidore-Justine-Séverin Taylor (1789-1879) (Vega, J.: Museo del Prado. Cat [+]

The Calling of Saint Matthew
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Pareja, Juan de (After); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
The Calling of Saint Matthew
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Pareja, Juan de (After); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Aunque la estampa está firmada por F. Taylor, esta litografía que reproduce el óleo de Juan de Pareja conservado en el Museo Nacional del Prado (P01041), se atribuye a Isidore-Justine-Séverin Taylor ( [+]

The Calling of Saint Matthew
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Pareja, Juan de (After); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
The Calling of Saint Matthew
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Pareja, Juan de (After); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Aunque la estampa está firmada por F. Taylor, esta litografía que reproduce el óleo de Juan de Pareja conservado en el Museo Nacional del Prado (P01041), se atribuye a Isidore-Justine-Séverin Taylor ( [+]

The Calling of Saint Matthew
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Pareja, Juan de (After); Real Establecimiento Litográfico de Madrid; Madrazo y Agudo, José de
The Calling of Saint Matthew
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Pareja, Juan de (After); Real Establecimiento Litográfico de Madrid; Madrazo y Agudo, José de

Aunque la estampa está firmada por F. Taylor, esta litografía que reproduce el óleo de Juan de Pareja conservado en el Museo Nacional del Prado (P01041), se atribuye a Isidore-Justine-Séverin Taylor ( [+]

The Calling of Saint Matthew
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Pareja, Juan de (After); Real Establecimiento Litográfico de Madrid; Madrazo y Agudo, José de
The Calling of Saint Matthew
Crayon lithography, Pen lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Taylor, Isidore-Justine-Séverin -Lithographer- (Attributed To); Pareja, Juan de (After); Real Establecimiento Litográfico de Madrid; Madrazo y Agudo, José de

Aunque la estampa está firmada por F. Taylor, esta litografía que reproduce el óleo de Juan de Pareja conservado en el Museo Nacional del Prado (P01041), se atribuye a Isidore-Justine-Séverin Taylor ( [+]

Charles IV of Bourbon, Prince of Asturias
Pastel on paper. 1763
Tiepolo, Lorenzo
Charles IV of Bourbon, Prince of Asturias
Pastel on paper. 1763
Tiepolo, Lorenzo

In this half-length portrait, the prince appears indoors, turned slightly to the right but looking directly out at the viewer. A three-cornered hat is visible under his left arm and his right hand res [+]

Hermes
Marble. Ca. 1824
Thorvaldsen, Bertel (Workshop Of)
Hermes
Marble. Ca. 1824
Thorvaldsen, Bertel (Workshop Of)

This sculpture, depicting Mercury preparing to kill Argos, brings together the key features of Neoclassical art: harmony, serenity, precision and rigorous Classical inspiration. Students of the Danish [+]

Orestes and Pylades or The San Ildefonso Group
Pencil on paper. Mid-XVIIIcentury
Ajello, Eutichio
Orestes and Pylades or The San Ildefonso Group
Pencil on paper. Mid-XVIIIcentury
Ajello, Eutichio

This drawing belongs to the Ajello Sketchbook, a group of fifty-nine unbound pencil drawings that were models for engraving to illustrate a descriptive calendar of sculptures that Philip V and his wif [+]

Visit to the quack
Grey-brown wash on dark yellow laid paper. 1812 - 1823
Goya y Lucientes, Francisco de
Visit to the quack
Grey-brown wash on dark yellow laid paper. 1812 - 1823
Goya y Lucientes, Francisco de

This vaulted space, the site of what seems to be a visit to a quack, is a typical feature used in Goya´s composition when his intention is to create a dark atmosphere for symbolic purposes. The scene [+]

''El pelado'' from Ybides
Grey-brown wash on laid paper. 1812 - 1823
Goya y Lucientes, Francisco de
''El pelado'' from Ybides
Grey-brown wash on laid paper. 1812 - 1823
Goya y Lucientes, Francisco de

Manuel Millán, nicknamed El pelado from Ybides or Ibdes, a village in the Calatayud region, was a bloodthirsty Aragonese bandit from the second half of the seventeenth century. He was famous du [+]

Up