The itinerary <em>TITULORECORRIDO</em> has been successfully created. Now you can add in works from the Collection browser
<em>TITULOOBRA</em> added to <em>TITULORECORRIDO</em> itinerary

Collection <Back
Search

Explore the collection

Refine results
14 results
Chastity
Oil on canvas. 1770 - 1771
Castillo, José del
Chastity
Oil on canvas. 1770 - 1771
Castillo, José del

Paired with (P07726, P07727 y P07728). These are sketches for cartoons for tapestries intended to adorn the King’s Antechamber known as the “Pieza de Conversación” in the Royal Palace of Madrid [+]

Charles V and Philip II
Oil on canvas. 1639 - 1640
Arias Fernández, Antonio
Charles V and Philip II
Oil on canvas. 1639 - 1640
Arias Fernández, Antonio

This joint representation of two different sovereigns is of a type rarely found in Spanish portraiture. Its peculiar arrangement reflects the symbolism of the space for which it was commissioned: the [+]

Charles II as a Child
Oil on canvas. Ca. 1670
Herrera Barnuevo, Sebastián de
Charles II as a Child
Oil on canvas. Ca. 1670
Herrera Barnuevo, Sebastián de

Herrera Barnuevo was Charles II`s court painter, executing portraits of him between 1667 and 1671. These images include numerous elements referring to the young monarch`s royal status. Here various pu [+]

The Coronation of the Virgin
Black chalk, Grey wash on dark yellow paper. XVII century
Grano, Antonio
The Coronation of the Virgin
Black chalk, Grey wash on dark yellow paper. XVII century
Grano, Antonio

El dibujo presenta a la Virgen sentada en el centro, con los brazos extendidos mientras que varios angelitos y querubines revolotean a su alrededor. En la parte baja se representa a la serpiente con l [+]

Europe
Taille douce: etching and engraving on continuous paper. Ca. 1786
Salvador Carmona, Juan Antonio -Engraver- (After Giordano, Luca); Calcografía Nacional
Europe
Taille douce: etching and engraving on continuous paper. Ca. 1786
Salvador Carmona, Juan Antonio -Engraver- (After Giordano, Luca); Calcografía Nacional

Estampa grabada por Juan Antonio Salvador Carmona que forma parte de una serie (G01573-G01576): Alegorías de las partes del mundo por la que recibió el título de Grabador de Cámara el 20 de febrero de [+]

America
Taille douce: etching and engraving on continuous paper. Ca. 1786
Salvador Carmona, Juan Antonio -Engraver- (After Giordano, Luca); Calcografía Nacional
America
Taille douce: etching and engraving on continuous paper. Ca. 1786
Salvador Carmona, Juan Antonio -Engraver- (After Giordano, Luca); Calcografía Nacional

Estampa grabada por Juan Antonio Salvador Carmona que forma parte de una serie (G01573-G01576): Alegorías de las partes del mundo por la que recibió el título de Grabador de Cámara el 20 de febrero de [+]

Africa
Taille douce: etching and engraving on continuous paper. Ca. 1786
Salvador Carmona, Juan Antonio -Engraver- (After Giordano, Luca); Calcografía Nacional
Africa
Taille douce: etching and engraving on continuous paper. Ca. 1786
Salvador Carmona, Juan Antonio -Engraver- (After Giordano, Luca); Calcografía Nacional

Estampa grabada por Juan Antonio Salvador Carmona que forma parte de una serie (G01573-G01576): Alegorías de las partes del mundo por la que recibió el título de Grabador de Cámara el 20 de febrero de [+]

The Coronation of the Virgin
Taille douce: etching and engraving on laid paper. 1795
Massard, Jean -Engraver- (After Velázquez, Diego Rodríguez de Silva y); Cruz Vázquez, Manuel de la
The Coronation of the Virgin
Taille douce: etching and engraving on laid paper. 1795
Massard, Jean -Engraver- (After Velázquez, Diego Rodríguez de Silva y); Cruz Vázquez, Manuel de la

This print is part of a series published by the Company for the engraving of paintings from the Royal Palaces, although it was only published after that institution was no longer active. The Company f [+]

Charles IV, King of Spain
Taille douce: etching and engraving on continuous paper. 1778 - 1788
Calcografía Nacional; Salvador Carmona, Juan Antonio
Charles IV, King of Spain
Taille douce: etching and engraving on continuous paper. 1778 - 1788
Calcografía Nacional; Salvador Carmona, Juan Antonio

Sin firmas de grabador ni dibujante los datos se han tomado del primer estado. La estampa hace pareja con la del retrato de Maria Luisa de Borbón. Se trata de una estampación de principios del siglo X [+]

The Virgin and Child adored by Saint Louis, King of France
Crayon lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1829 - 1832
López, Juan Antonio -Lithographer- (After Coello, Claudio); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
The Virgin and Child adored by Saint Louis, King of France
Crayon lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1829 - 1832
López, Juan Antonio -Lithographer- (After Coello, Claudio); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Es una litografía de Juan Antonio López (activo en Madrid entre 1826 y 1840) que reproduce el lienzo el lienzo de Claudio Coello conservado en el Museo Nacional del Prado (P00661). Esta estampa se ent [+]

The Virgin and Child adored by Saint Louis, King of France
Crayon lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1829 - 1832
López, Juan Antonio -Lithographer- (After Coello, Claudio); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
The Virgin and Child adored by Saint Louis, King of France
Crayon lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1829 - 1832
López, Juan Antonio -Lithographer- (After Coello, Claudio); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Es una litografía de Juan Antonio López (activo en Madrid entre 1826 y 1840) que reproduce el lienzo el lienzo de Claudio Coello conservado en el Museo Nacional del Prado (P00661). Esta estampa se ent [+]

The Virgin and Child adored by Saint Louis, King of France
Crayon lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1829 - 1832
López, Juan Antonio -Lithographer- (After Coello, Claudio); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
The Virgin and Child adored by Saint Louis, King of France
Crayon lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1829 - 1832
López, Juan Antonio -Lithographer- (After Coello, Claudio); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Es una litografía de Juan Antonio López (activo en Madrid entre 1826 y 1840) que reproduce el lienzo el lienzo de Claudio Coello conservado en el Museo Nacional del Prado (P00661). Esta estampa se ent [+]

The Virgin and Child adored by Saint Louis, King of France
Crayon lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1829 - 1832
López, Juan Antonio -Lithographer- (After Coello, Claudio); Real Establecimiento Litográfico de Madrid; Madrazo y Agudo, José de
The Virgin and Child adored by Saint Louis, King of France
Crayon lithography, Printing on japon, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1829 - 1832
López, Juan Antonio -Lithographer- (After Coello, Claudio); Real Establecimiento Litográfico de Madrid; Madrazo y Agudo, José de

Es una litografía de Juan Antonio López (activo en Madrid entre 1826 y 1840) que reproduce el lienzo el lienzo de Claudio Coello conservado en el Museo Nacional del Prado (P00661). Esta estampa se ent [+]

Isabel II, as a child
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Amerigó y Morales, Ramón -Lithographer- (After Madrazo y Kuntz, Federico de); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid
Isabel II, as a child
Crayon lithography, Pen lithography, Scraper, Lithographic aquatint on wove paper. 1832 - 1837
Amerigó y Morales, Ramón -Lithographer- (After Madrazo y Kuntz, Federico de); Madrazo y Agudo, José de; Real Establecimiento Litográfico de Madrid

Estampa encuadernada con el resto del volumen 3 (G04911-G40983), en holandesa, con cubierta y trasera forradas en papel de aguas y, en la piel del lomo, la inscripción en letras doradas COLECCION / DE [+]

Up