The itinerary <em>TITULORECORRIDO</em> has been successfully created. Now you can add in works from the Collection browser
<em>TITULOOBRA</em> added to <em>TITULORECORRIDO</em> itinerary

Search

Explore the collection

Refine results
41 results
The Arrival in England of Saint Ursula
Tempera on panel. 1425 - 1450
Anonymous
The Arrival in England of Saint Ursula
Tempera on panel. 1425 - 1450
Anonymous

These works formed the upper section of the Altar Piece of Saint Ursula in the church of San Pablo in Palencia. The style of these paintings, typical of the International Gothic, led them to originall [+]

The Petition of Saint Ursula's Hand in Marriage
Tempera on panel. 1425 - 1450
Anonymous
The Petition of Saint Ursula's Hand in Marriage
Tempera on panel. 1425 - 1450
Anonymous

These works formed the upper section of the Altar Piece of Saint Ursula in the church of San Pablo in Palencia. The style of these paintings, typical of the International Gothic, led them to originall [+]

Altar frontal with Scenes from the Childhood of Christ
Tempera on panel. First third of the XIII century
Anonymous
Altar frontal with Scenes from the Childhood of Christ
Tempera on panel. First third of the XIII century
Anonymous

This altar frontal is divided into two levels separated by arches enclosing the Adoration of the Magi, above, and the Presentation in the Temple, below. Both the structure and composition are unusual [+]

Altarpiece of Saint Christopher
Tempera on panel. Late XIII century
Anonymous
Altarpiece of Saint Christopher
Tempera on panel. Late XIII century
Anonymous

This small altarpiece, divided into three horizontal and three vertical rows, is dedicated to Saint Christopher, who protects against sudden death. His image occupies the central row, which is topped [+]

The Guils Frontal
Tempera on panel. Late XIII century
Anonymous
The Guils Frontal
Tempera on panel. Late XIII century
Anonymous

At the centre, the Pantocrator (Christ in majesty) is shown in a mandorla surrounded by the Tetramorph, the symbols of the four Evangelists. At either side, the upper register shows scenes from the li [+]

Portrait of a Gentleman
Albumen, Gouache / tempera, Photomechanical reproduction on cardboard, photographic paper. Second half of the XIX century
Anonymous
Portrait of a Gentleman
Albumen, Gouache / tempera, Photomechanical reproduction on cardboard, photographic paper. Second half of the XIX century
Anonymous

Esta fotografía se había identificado erróneamente como un autorretrato del pintor Carlos Luis de Ribera (1815-1891) a la acuarela y como tal fue publicado en 1983. Previamente, la obra había formado [+]

The Virgin nursing the Child
Mid-XVIIIcentury
Anonymous
The Virgin nursing the Child
Mid-XVIIIcentury
Anonymous

Miniatura de devoción trabajada sobre una gruesa tablilla de marfil, rasgo característico de las piezas pintadas sobre este soporte a mediados del siglo XVIII. Los asuntos religiosos de pequeño format [+]

Male Portrait
1794
Anonymous
Male Portrait
1794
Anonymous

Joven con peluca, casaca azul, chaleco blanco y camisa y corbata blancas. La influencia de Richard Cosway (1742-1821) en este retrato es evidente. Destacan el marcado dibujo; la utilización del azul, [+]

Leda and the Swan
Second third of the XIX century
Anonymous
Leda and the Swan
Second third of the XIX century
Anonymous

Pintura decorativa que reproduce un asunto usual en la miniatura francesa del siglo XVIII. Este tipo de obras se emplearon posteriormente para adorno de cajas, neceseres, fundas de gafas o estuches (T [+]

Female Portrait
Ca. 1830
Anonymous
Female Portrait
Ca. 1830
Anonymous

En este retrato se aprecia claramente la influencia ejercida por Isabey sobre los miniaturistas austriacos del segundo cuarto del siglo XIX. [+]

Male Portrait
Ca. 1815
Anonymous
Male Portrait
Ca. 1815
Anonymous

Retrato de caballero con levita negra, chaleco rojo y camisa blanca, sentado en un sillón con respaldo verdoso. Podría tratarse de una miniatura francesa. [+]

Male Portrait
Ca. 1800
Anonymous
Male Portrait
Ca. 1800
Anonymous

Retrato de perfil sobre fondo azul pintado según el modelo establecido a fines del siglo XVIII por Charles Guillaume Bourgeois (1759-1832) y Piat Joseph Sauvage (1744-1818) aunque, en este caso, recue [+]

Male Portrait
Ca. 1805
Anonymous
Male Portrait
Ca. 1805
Anonymous

Retrato de caballero, de busto prolongado, colocado casi de frente, hacia la derecha. Lleva el cabello recogido hacia atrás, largas patillas, ojos azules. Viste levita azul añil con alto cuello levant [+]

Male Portrait
Ca. 1770
Anonymous
Male Portrait
Ca. 1770
Anonymous

Este retrato está pintado por algún artista lombardo o napolitano del último tercio del siglo XVIII. El modo de hacer por medio de puntos, tomado de las iluminaciones del siglo XVI, se impuso desde el [+]

Female Portrait
Ca. 1795
Anonymous
Female Portrait
Ca. 1795
Anonymous

La austeridad cromática es el rasgo que define a este estupendo retrato de mujer vestida con traje de paseo. Está pintado en tonos azules y marrones, con ligeros toques de bermellón en la carnación ap [+]

Male Portrait
Ca. 1830
Anonymous
Male Portrait
Ca. 1830
Anonymous

Retrato de caballero de edad, con levita negra, chaleco y camisa blanca, y corbata de lazo negro. Se aprecia la típica austeridad cromática de la miniatura inglesa heredada del siglo XVIII, con zonas [+]

Male Portrait
Ca. 1780
Anonymous
Male Portrait
Ca. 1780
Anonymous

Caballero con peluca empolvada, casaca verde con ribete dorado en el cuello y camisa blanca. No es habitual, en la miniatura continental, aplicar el color por medio de líneas, sino por un punteado fin [+]

Male Portrait
Ca. 1790
Anonymous
Male Portrait
Ca. 1790
Anonymous

La torpeza con la que está resuelto el escorzo del brazo derecho coincide con una zona de retoques que se extiende por todo el lateral izquierdo, donde quizá se situaba la firma. La aplicación del col [+]

Up