The itinerary <em>TITULORECORRIDO</em> has been successfully created. Now you can add in works from the Collection browser
<em>TITULOOBRA</em> added to <em>TITULORECORRIDO</em> itinerary

Collection <Back
Search

Explore the collection

Refine results
135 results
Saint John the Evangelist
Black chalk, Grey-brown wash on yellow laid paper. XVIII century
Maella, Mariano Salvador
Saint John the Evangelist
Black chalk, Grey-brown wash on yellow laid paper. XVIII century
Maella, Mariano Salvador

Dibujo preparatorio para una pechina muy ancha, de forma trapezoidal. En él se representa a San Juan Evangelista sentado sobre una nube en actitud de escribir sobre un libro que apoya en sus rodillas, [+]

Saint Leocadia before the Praetor
Black chalk, Grey-brown wash on yellow laid paper. 1775
Maella, Mariano Salvador
Saint Leocadia before the Praetor
Black chalk, Grey-brown wash on yellow laid paper. 1775
Maella, Mariano Salvador

Dibujo rematado en medio punto. En él nos encontramos a la derecha, sobre dos gradas, junto a una gran columna, el magistrado en su solio. Ante él, Santa Leocadia rechaza el sacrificio, a que la invit [+]

The Immaculate Conception
Pencil, Pencil ground, Grey-brown wash on yellow laid paper. First third of the XVIII century
Anonymous
The Immaculate Conception
Pencil, Pencil ground, Grey-brown wash on yellow laid paper. First third of the XVIII century
Anonymous

Dibujo en el que se representa a la Virgen Inmaculada en pie, sobre el creciente de la luna, con las manos juntas y la cabeza inclinada; a su derecha, un ángel niño con espada flamígera, acosa al drag [+]

The Virgin Dolorosa
Red chalk on yellow laid paper. XVIII century
Anonymous
The Virgin Dolorosa
Red chalk on yellow laid paper. XVIII century
Anonymous

Recuadrado cuidadosamente como para estampa. El Dibujo representa a la Dolorosa de frente, con las manos cruzadas sobre el regazo y la cabeza ligeramente inclinada. (Texto extractado de Pérez Sánchez, [+]

I saw it
Red chalk, Conté crayon on dark yellow laid paper. 1810 - 1815
Goya y Lucientes, Francisco de
I saw it
Red chalk, Conté crayon on dark yellow laid paper. 1810 - 1815
Goya y Lucientes, Francisco de

The value of Goya’s war images is largely determined by their plausibility. This makes them visual referents for what happens in war. Neither their status as narrative nor the esteem in which they are [+]

Rest on The Flight into Egypt
Pencil, Wash on yellow laid paper. XVIII century
Camarón y Meliá, Juan José
Rest on The Flight into Egypt
Pencil, Wash on yellow laid paper. XVIII century
Camarón y Meliá, Juan José

Dibujo en el que se representa a la Virgen, sentada en el centro de la composición, que con el Niño en el regazo contempla a un ángel mancebo que, arrodillado, le tiende una escudilla. San José tras e [+]

The Virgin and Child
Black chalk on yellow laid paper. Ca. 1662
Cano, Alonso
The Virgin and Child
Black chalk on yellow laid paper. Ca. 1662
Cano, Alonso

De más de medio cuerpo, la Virgen sostiene con la mano izquierda al Niño, desnudo, sentado en su regazo, mientras con la derecha hace ademán de descubrirse el seno.Wethey señala su relación con los mo [+]

The Virgin Appears to Saint Felix of Cantalice
Pencil, Grey-brown wash on yellow laid paper. 1653 - 1657
Cano, Alonso
The Virgin Appears to Saint Felix of Cantalice
Pencil, Grey-brown wash on yellow laid paper. 1653 - 1657
Cano, Alonso

La Virgen se encuentra sentada sobre unas nubes, en la parte superior derecha, y el Niño se aleja de su madre para dirigirse hacia San Félix, cuyos brazos abiertos esperan al pequeño que ha sido confi [+]

Landscape
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink, Grey-brown wash on yellow laid paper. XVII century
Iriarte, Ignacio (Attributed To)
Landscape
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink, Grey-brown wash on yellow laid paper. XVII century
Iriarte, Ignacio (Attributed To)

En la escena aparece un edificio en estado de ruina, con un muro curvo, situado entre árboles. En la lejanía, a la derecha, se pueden observar montañas.La atribución a Iriarte que da el catálogo Lefor [+]

The Virgin and Child
Pencil, Yellow wash on yellow laid paper. XVIII century
Calleja, Andrés de la
The Virgin and Child
Pencil, Yellow wash on yellow laid paper. XVIII century
Calleja, Andrés de la

Representación de la Virgen, sedente, de más de medio cuerpo, vista desde su perfil izquierdo, que contempla al Niño Jesús, envolviéndole en un pañal, mientras que éste eleva sus brazos y mirada al ci [+]

Saint Lawrence
Black chalk, Squared-up on yellow laid paper. Ca. 1598
Carducho, Vicente
Saint Lawrence
Black chalk, Squared-up on yellow laid paper. Ca. 1598
Carducho, Vicente

Aunque no hay constancia documental es muy probable que en 1598 Vicente Carducho ayudara a su hermano, Bartolomé, con las escenas de la Vida de San Lorenzo del Claustro Alto de El Escorial y las puert [+]

The Virgin and Child
Pencil, Pencil ground, Grey-brown wash on yellow laid paper. XVII century
Cano, Alonso
The Virgin and Child
Pencil, Pencil ground, Grey-brown wash on yellow laid paper. XVII century
Cano, Alonso

Vemos a la Virgen en una longitud de tres cuartos, vuelta ligeramente hacia la izquierda y sosteniendo al Niño Jesús. Un velo le cubre parte de la cabeza, y los pliegues voluminosos de esta misma pren [+]

And this too
Red chalk on dark yellow laid paper. 1810 - 1814
Goya y Lucientes, Francisco de
And this too
Red chalk on dark yellow laid paper. 1810 - 1814
Goya y Lucientes, Francisco de

Preparatory drawing for Disasters of War, 45, And this too.In this series of prints executed between 1810 and 1814 Goya offers a critical and personal vision of the consequences of the Spanish Peninsu [+]

Angel with the Trumpet of the Last Judgement
Pencil, Wash on yellow laid paper. 1660 - 1667
Cano, Alonso
Angel with the Trumpet of the Last Judgement
Pencil, Wash on yellow laid paper. 1660 - 1667
Cano, Alonso

Un ángel adolescente con las alas desplegadas está tocando una trompeta, que sujeta con la mano derecha, al tiempo que la izquierda descansa en una nube. La relación entre este dibujo, una copia Ángel [+]

Shameful Profit
Black chalk, Red chalk on dark yellow laid paper. 1810 - 1814
Goya y Lucientes, Francisco de
Shameful Profit
Black chalk, Red chalk on dark yellow laid paper. 1810 - 1814
Goya y Lucientes, Francisco de

A preparatory drawing for an unpublished plate from the Disasters of War, of which only two prints are known. The composition is framed in red chalk and the corners are emphasized with touches of the [+]

Three Virtues Accompanying a Young Man (Giovanni Battista Albani)
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink, Wash on yellow paper. Second half of the XVI century
Aliense (Attributed To)
Three Virtues Accompanying a Young Man (Giovanni Battista Albani)
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink, Wash on yellow paper. Second half of the XVI century
Aliense (Attributed To)

In the oval panel at the center of the escutcheon is an impresa. This shows a column crowned by a star, with a figure, appartently in a boat, approaching the column; there are two towers in the distan [+]

Saint Francis of Assisi in Ecstasy
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink, Reddish wash on yellow laid paper. XVII century
Schut, Cornelis
Saint Francis of Assisi in Ecstasy
Pencil, Pencil ground, Grey-brown ink, Reddish wash on yellow laid paper. XVII century
Schut, Cornelis

San Francisco se representa arrodillado con los brazos abiertos, eleva los ojos a un ángel niño que le muestra una esfera. En primer término una roca, y en ella una cruz de leño y libros. Fondo de pai [+]

Standing Angel
Pencil, Grey-brown wash on yellow laid paper. 1630
Cano, Alonso
Standing Angel
Pencil, Grey-brown wash on yellow laid paper. 1630
Cano, Alonso

Sánchez Cantón thought the inscription on the banner was by the artist himself and added that this may have been the design for an ex-libris or a frontispiece. The Museo del Prado’s 1857 [+]

Up