Num. de referencia
P01670
Autor
Rubens, Pedro Pablo
Titulo
As tres Grazas
Cronología
Cara 1635
Técnica
Óleo
Soporte
Táboa
Medidas
220,5 cm x 182 cm
Escola
Flamenga
Tema
Mitoloxía. Deuses
Exposto
Si
Procedencia
Colección Real (Real Alcázar, Madrid, bóvedas de Tiziano, 1700, nº 483; Palacio Real Nuevo, Madrid, primera sala de la Furriera, 1747, nº 96; Palacio Real Nuevo, Madrid, estudio de Andrés de la Calleja, 1772, nº 96; Casa de Rebeque, Madrid, 1794, nº 96; Academia, Madrid, sala reservada, 1827, nº 50).

As Grazas, descritas na Teogonía de Hesiodo, eran tres: Aglaya, que significa resplandecente, Eufrósine, que quere dicir gozosa e Talía, que significa florecente. Nadas dun dos amores de Zeus, as tres Grazas eran virxes puras que vivían cos deuses, asistían aos banquetes e espertaban a alegría de vivir. Estaban ao servizo de Afrodita, a deusa do amor e nunca coñecían o aburrimento.

Rubens representounas xunto a unha fonte, baixo unha grilanda de flores e ante un fondo de paisaxe. As figuras están inspiradas na escultura clásica, visible na intención de reproducir a frialdade do mármore nas súas carnes. O ritmo circular e a elegante ondulación son características habituais no artista, aspectos que se unen ás formas grandilocuentes e as cores cálidas que incorpora o pintor nas obras dos seus últimos anos.

A figura da esquerda está directamente inspirada na segunda esposa do artista, Helène Fourment. A obra pintada pouco despois do seu matrimonio evidencia a felicidade vital do artista que se traduce na sensualidade das súas pinturas deste momento. Permaneceu en poder do propio pintor ata a súa morte en 1640, sendo despois adquirida para Filipe IV e levada a España.

Ministerio de Cultura. Goberno de España; abre en ventana nueva
España es cultura; abre en ventana nueva
Copyright © 2014 Museo Nacional del Prado.
Calle Ruiz de Alarcón 23
Madrid 28014
Tel. +34 91 330 2800.
Todos los derechos reservados