Num. de referencia
P02825
Autor
Weyden, Roger van der
Titulo
O Descendemento
Cronología
Cara 1435
Técnica
Óleo
Soporte
Táboa
Medidas
220 cm x 262 cm
Escola
Flamenga
Tema
Relixión. Novo Testamento
Exposto
Si
Procedencia
Capilla de los Ballesteros de Lovaina (Bélgica); adquirida por María de Hungría, para la capilla del Palacio de Binche; posteriormente enviado a España, a la capilla de El Pardo; Monasterio de El Escorial, 1574-1936; depositada en el Museo del Prado por la Junta Delegada de Incautación, Protección y Conservación del Tesoro Artístico Nacional, 1936; por Decreto de 02-03-1943 quedó establecido el depósito temporal, renovado en 1998 mediante Acta de regularización de Depósitos con Patrimonio Nacional.

O gran mestre de Tournai centra a composición na Compassio Mariae, a paixón que experimenta a Virxe ante o sufrimento e a morte do seu Fillo. Para traducila en imaxes, o pintor escolle o momento en que Xosé de Arimatea, Nicodemo e un axudante sosteñen no ar o corpo de Xesús, e María cae desmaiada no solo sostida por San Xoán e unha das santas mulleres.

A riqueza dos seus materiais -o azul do manto de María é un dos lapislázulis máis puros empregados na pintura flamenca da época- e as súas grandes dimensións, coas figuras case a escala natural, evidencian xa o excepcional da obra. O espazo pouco profundo, de madeira dourada, en que Weyden representa ás súas figuras e as tracerías pintadas dos extremos superiores -imitando tamén a madeira dourada-, ao igual que o remate rectangular do centro, fainas semellar esculturas policromadas. Ademais, o engano óptico refórzase aínda máis polo forte sentido plástico que Weyden imprime ás súas figuras, seguindo o exemplo do seu mestre Robert Campin, como fai en todas as súas obras temperás.

Weyden manexa con mestría as figuras representadas nun espazo limitado ao fondo e nos extremos, onde os movementos opostos e complementarios de San Xoán e Magdalena pechan a composición. No interior dese espazo sobresae o xogo de diagonais paralelas que deseñan os corpos de Cristo e de María, pondo de manifesto a súa dobre paixón. Impresionan os xestos, a contención con que se expresan os sentimentos e o xogo de curvas e contra curvas que une os personaxes.

É encargada pola Confraría dos Ballesteros de Lovaina hoxe en Bélxica para a súa capela na Igrexa da Nosa Señora de Extramuros. Nas esquinas inferiores están representadas pequenas béstas. Adquirida por María de Hungría no século XVI, pasa despois a mans do seu sobriño Filipe II. Este colócaa na capela do Palacio de El Pardo ata a súa entrega a El Escorial en 1574. Desde ese ano estivo alí ata 1939 na que se trae ao Museo Nacional del Prado, enviándose como contrapartida a copia de Michel Coxie.

Ministerio de Cultura. Goberno de España; abre en ventana nueva
España es cultura; abre en ventana nueva
Copyright © 2014 Museo Nacional del Prado.
Calle Ruiz de Alarcón 23
Madrid 28014
Tel. +34 91 330 2800.
Todos los derechos reservados