Bibliography +
Vasari, Giorgio (1511-1574), Le Vite de Piu Eccellenti Pittori,Scultori Ed Architettori.V..., G.C.Sansoni, 1873, pp. 312.
Plunkett, Count, Sandro Botticelli, George Bell and Sons, 1900, pp. 102.
Berenson, Bernard, Alumno di Domenico, The Burlington Magazine, 1, 1903, pp. 11.
Cartwright, Julia, The life and art of Sandro Botticelli, Londres, 1904, pp. 125.
Reinach, Salomon, Repertoire de Peintures du Moyen Age et de la Renaissance. 1, Ernest Leroux, 1905, pp. 734.
Diehl, Charles, Botticelli, Librairie Plon, 1907, pp. 100.
Rusconi, A.J., Sandro Botticelli, Instituto d'arti grafiche, 1907, pp. 73.
Crowe, J. A. (Joseph Archer), A new history of painting in Italy: from the II to the XVI, J. M. Dent and CoE. P. Dutton, 1908, pp. 422.
Isacker, K.Van, Anvers. Douze Siecles D'Art et D'Histoire, Fonds Mercator, Paris, 1926, pp. 101.
Arsene, Alexandre, Botticelli, París, 1929, pp. 52.
Yashiro, Jukio, Sandro Botticelli, Londres, 1929, pp. 292.
Brion, Marcel, Botticelli, Les Editions G.Cres & Cie, 1931.
Marle, Raymond Van, The development of the Italian schools of painting, Martinus Nijhoff, La Haya, 1931, pp. 216.
Mesnil, Jacques, Botticelli, Albin Michel, Paris, 1938, pp. 222.
Tormo, Elias, Estudio de los Botticellis en España, Boletín de la Sociedad Española de Excursiones, 46, 1942, pp. 1.
Sánchez Cantón, Francisco Javier (1891-1971)), La colección Cambó /, Alpha, Barcelona, 1955, pp. 44.
Salvani, Roberto, Tutta la pittura del Botticelli, Rizzoli, Milán, 1958, pp. 70.
Berenson, Bernard, Italian pictures of the Renaissance: list of the principal a, Phaidon, Londres, 1963, pp. 36.
Christie's forthcoming sales, 1967, pp. 7.
Montesa, Marqués de, Heráldica en el Museo del Prado, Arte Español / Revista Española de Arte, 25, 1967, pp. 84.
Bo, Carlo, La obra pictórica completa de Botticelli, Noguer, Barcelona.Madrid, 1970, pp. 36.
Salas, Xavier de, Museo del Prado. Catálogo de las pinturas, Museo del Prado, Madrid, 1972.
Rizzatti, Maria Luisa, Botticelli, Editorial Marin, Barcelona, 1978, pp. 24,42.
Lightbown, Ronald, Sandro Boticelli, Paul Elek, Berkeley-Los Angeles, 1978, pp. 47.
Museo Nacional del Prado, Museo del Prado: pintura italiana anterior a 1600, Gredos, Madrid, 1979, pp. 44-45.
Wyzewa, T., Le mouvement des arts en Allemagne e Anglaterre et en Italie, Gazette des Beaux-Arts: La Chronique des Arts., 99/00, 1982, pp. 263.
Museo Nacional del Prado, Catálogo de las pinturas, Museo del Prado, Madrid, 1985, pp. 76.
Colección Cambó, Ministerio de Cultura, Madrid, 1990, pp. 211.
Doce artistas de vanguardia en el Museo del Prado:Saura, Bar, Mondadori, Madrid, 1990, pp. 183.
González LLacer, Jordi, El vasto legado de Cambó. El coleccionismo planificado, Galería Antiquaria: Arte contemporáneo, antigüedades, mercado, coleccionismo, 9, 1991, pp. 45.
Scott, Barbara, Letter from Paris. The Musée des Tissus in Lyons, Apollo, 134, 1991, pp. 280-282.
Museo Nacional del Prado, Museo del Prado. Inventario general de pinturas (III). Nuevas Adquisiciones. Museo Iconográfico. Tapices., Museo del Prado, Espasa Calpe, Madrid, 1996, pp. nº1721.
Castillo-Ojugas, Antonio, Una visita médica al Museo del Prado, You & Us, Madrid, 1998, pp. 120.
Didi-Huberman, Georges, Ouvrir Venus : nudité, rêve, cruauté, Gallimard, Paris, 1999, pp. 64-85 IV-VII.
Museo Nacional del Prado, Pintura italiana del Renacimiento: guía, Museo del PradoAldeasa, 1999, pp. 41.
Rubin, Patricia Lee, Renaissance Florence : the art of the 1470s, National Gallery, 1999, pp. 138-139.
Cast, D., Boccaccio, Botticelli y la Hª de Nastagio degli Onesti. En Historias inmortales, Barcelona, 2003, pp. 71-85.
Bartolomeo di Giovanni : collaboratore di Ghirlandaio e Bott..., Polistampa :, Firenze, 2004, pp. 30-31.
Botticelli e Filippino : L'Inquietudine e la Grazia Nella Pi..., Skira, Milano, 2004, pp. 102-105.
Yarza, Joaquín, 'El Decamerón y la historia de Nastaglio degli Onesti de Botticelli' en: Historias mortales: La vida cotidiana en el arte, Galaxia Gutenberg, Barcelona, 2004, pp. 139.
Cecchi, Alessandro, Botticelli, Motta, 2005, pp. 202, 218-219/206-213.
Zöllner, Frank, Sandro Botticelli, Prestel, Munich, 2005, pp. 223.
Körner, H., Botticelli, Dumont, 2006, pp. 277-282 / 172-175.
Museo Nacional del Prado, El trazo oculto: dibujos subyacentes en pinturas de los siglos XV y XVI, Museo Nacional del Prado, Madrid, 2006, pp. 138-147.
Enciclopedia del Museo del Prado, IV, Fundación Amigos del Museo del Prado, Madrid, 2006, pp. 1289.
Rubin, Patricia Lee, Images and Identity in fifteenth-century Florence, Yale University Press, 2007, pp. 229-271, 360-362 / 213-216.
Art and love in Renaissance Italy, Metropolitan Museum of Art: Yale, 2008, pp. 300-303.
Musacchio, Jacqueline Marie, Art, marriage, and family in the Florentine renaissance pala..., Yale University Press, 2008, pp. 13.
Botticelli : likeness, myth, devotion :, Hatje/Cantz, 2009, pp. 36 / 23.
Botticelli to Titian: two centuries of italian masterpieces, Szépmuvészeti Múzeum, Budapest, 2009, pp. 99-111.
Bayer,A, El amor y el arte en la Italia del Renacimiento, Numen, nº 7, 2009, pp. 28-33.
Garrard, Mary D., Brunelleschi' s egg : nature, art, and gender in Renaissance..., University of California Press, 2010, pp. 98.
Ghirlandaio y el Renacimiento en Florencia, Ghirlandaio y el Renacimiento, Museo Thyssen-Bornemisza, 2010, pp. 136-139.
Luque Lacaze, Alejandra, La belleza física de la Dama en el decamerón de Boccaccio, Boletín de arte, 32-33, 2011-2012, pp. 390-392.
Blanco, Miguel Angel, Historias naturales: un proyecto de Miguel Ángel Blanco, Museo Nacional del Prado, Madrid, 2013, pp. 52-55.
G. Navarro, C.; Perdices, A., La mirada del otro: escenarios para la diferencia, Museo Nacional del Prado, Madrid, 2017, pp. 51 n.7-9.
Nethersole, Scott, 'Botticelli, Lucretia and the visualization of violence' En: Botticelli: Heroines and Heroes, Paul Holberton Publishing,, Londres, 2019, pp. 56-77 [66-71 n.37].
Vico Martori, Alexandre, Los ecos de las spalliere con la Historia de Nastagio degli Onesti de Sandro Botticelli, Boletín del Museo del Prado., XXXVII, 2019-2021, pp. 23-35.
D'Arista, Carla Adella., 'The Botticelli panels' En: The Pucci of Florence: patronage and politics in Renaissance Italy, Harvey Miller Publishers,, 2020, pp. 68-73.