Bibliography +
Ponz, Antonio, Viage de España. Vol. I, Joachin Ibarra, Madrid, 1773, pp. 132.
Ponz, Antonio, Viage de España: en que se da noticia de las cosas mas apreciables, y dignas de saberse, que hay en ella, II, Atlas, Madrid, 1794; ed. facs. 1972, pp. 132-133.
Lefort, Paul, Les musées de Madrid. Le Museo del Prado. II. Le peinture italienne. Les venetiens, Gazette des Beaux-Arts: La Chronique des Arts, II, 1892, pp. 468.
Frizzoni, G., Capolavori della Pinacoteca del Prado a Madrid, Archivo Storico dell Arte, 5/6, 1893, pp. 287.
Berenson, Bernard, Les peintures italiennes de New York et de Boston, Gazette des Beaux-Arts: La Chronique des Arts, I, 1896, pp. 207.
Reinach, Salomon, Repertoire de Peintures du Moyen Age et de la Renaissance. 1, II, Ernest Leroux, Paris, 1907, pp. 386.
Venturi, Adolfo, Storia dell' arte italiana, VII, U. Hoepli, Milán, 1915, pp. 566.
Berenson, Bernard, Venetian painting in America. The fifteenth century, Nueva York, 1916, pp. 253-254 / lam. 104 y 105.
Collins Baker, C.H., Catena at Trafalgar Square, The Burlington Magazine, 242, 1923, pp. 245-246.
Sánchez Cantón, Francisco Javier (1891-1971), Fuentes literarias para la historia del arte español, II, Junta para ampliación de estudios e investigacione, Madrid, 1933, pp. 309.
Marle, Raymond Van, The development of the Italian schools of painting, XVII, Martinus Nijhoff, La Haya, 1935, pp. 502 y 515.
Berenson, Bernard, Italian pictures of the renaissance. List of the principal artists and their works with and index of places :Venetian school, I, Phaidon, London, 1957, pp. 62.
Andrés, Gregorio de, Relación anónima del s. XVII sobre los cuadros del Escorial, ARCHIVO ESPAÑOL DE ARTE, 44, 1971, pp. 55.
Salas, Xavier de, Museo del Prado. Catálogo de las pinturas, Museo del Prado, Madrid, 1972, pp. 135.
Museo Nacional del Prado, Museo del Prado: pintura italiana anterior a 1600, Gredos, Madrid, 1979, pp. 54.
Museo Nacional del Prado, Catálogo de las pinturas, Museo del Prado, Madrid, 1985, pp. 138.
Vannugli, Antonio, La colección del Marqués Giovan Francesco Serra, Boletin del Museo del Prado, 9, 1988, pp. 33-43.
Museo Nacional del Prado, Museo del Prado. Inventario general de pinturas (I) La Colección Real, Museo del Prado, Espasa Calpe, Madrid, 1990, pp. 126.
Checa Cremades, Fernando, Tiziano y la monarquía hispánica: usos y funciones de la pintura veneciana en España (siglos XVI y XVII), Nerea, Madrid, 1994, pp. 308-309, n. 169.
Bettagno, Alessandro, El Museo del Prado, Fonds MercatorFundación Amigos del Museo del Prado, Madrid, 1996, pp. 281.
Museo Nacional del Prado, Pintura italiana del Renacimiento: guía, Museo del PradoAldeasa, Madrid, 1999, pp. 124.
Burckhardt, Jacob, Le Cicerone: guide de l'art antique et de l'art moderne en i, Firmin-Didot et Cie., imprimeurs-éditeurs, Paris, pp. 178, 608 y 617-618.
Marle, Raymond Van, The development of the Italian schools of painting, XVIII, Martinus Nijhoff, La Haya, pp. 396-397.