Bibliography +
Jordan, W. B., Spanish still life in the Golden Age: 1600-1650, Kimbell Art Museum, Fort Worth, 1985, pp. 54, nº1.
Museo Nacional del Prado, La imitación de la naturaleza: los bodegones de Sánchez Cotá, Museo del Prado, Madrid, 1992, pp. 70-72.
Ainaud de Lasarte, Josep M., Tesoros de España. Pabellon de España. Expo'92. Sevilla, Electa España, Sevilla, 1992, pp. 85.
Pérez Sánchez, Alfonso E., De pintura y pintores: la configuración de los modelos visuales, Alianza, Madrid, 1993, pp. 84.
Orozco Díaz, Emilio, El pintor Fray Juan Sánchez Cotán, Servicio de Publicaciones de la Universidad, Granada, 1993, pp. 221.
Still-life paintings by Juan Sánchez Cotán, Still-life paintings by Juan Sánchez Cotán, 1993, 1993.
Museo Nacional del Prado, Un mecenas póstumo: el legado Villaescusa, Museo del Prado, Madrid, 1993, pp. 58-61.
Mann, Richard G., El Greco y sus patronos: tres grandes proyectos, Akal, Madrid, 1994, pp. 11.
Buendía, José Rogelio, El Prado. Colecciones de Pintura, Lunwerg Editores, Barcelona, 1994, pp. 83.
Jordan, William B., El bodegón español de Velázquez a Goya, Ediciones el Viso, Madrid, 1995, pp. 31, nº3.
Museo Nacional del Prado, La belleza de lo real: floreros y bodegones españoles en el, COLLECIONES DEL MUSEO DEL PRADO, Museo del Prado, Madrid, 1995, pp. 40-41, nº1.
La Pintura Española, Electa, Milán, 1995, pp. 306.
Jordan, William B., Spanish Still Life From Velazquez To Goya, National Gallery, London, 1995, pp. 31, nº3.
Museo del Prado, Últimas adquisiciones: 1982-1995, Museo del Prado, Madrid, 1995, pp. 128.
Milicua, José, El bodegón español: de Zurbarán a Picasso, Fundación Bilbao Bizkaia KutxaMuseo de Bellas Arte, Bilbao, 1999, pp. 72, nº3.
Ebert-Schifferer, Sybille, Natures Mortes, Citadelles & Mazenod, Paris, 1999, pp. 79, nº56.
El bodegón, Galaxia GutenbergCírculo de Lectores, Madrid, 2000, pp. lám. 8.
Museo Nacional del Prado, El Greco y la pintura española del Renacimiento: guía, Museo del Prado, Aldeasa, Madrid, 2001, pp. 218.
Portús Pérez, Javier, La colección de pintura española en el Museo del Prado, Edilupa, Madrid, 2003, pp. 137.
Museo Nacional del Prado, El Museo de la Trinidad en el Prado, Museo Nacional del Prado, Madrid, 2004, pp. 118 / lám. 6.
De Tiziano a Goya. Obras maestras del Museo del Prado., Tokio - Osaka, 2006.
Natures mortes de Sánchez Cotán a Goya a l'entorn de la col...., Museu Nacional d'Art de Cataluny, Barcelona, 2007.
Da Velázquez a Murillo : il secolo d' oro della pittura spag..., Skira, 2009, pp. 45.
In the presence of things: four centuries of European still-life painting, Calouste Gulbenkian Foundation, Lisbon, 2010, pp. 69-117.
Museo Nacional del Prado, Las aves en el Museo del Prado, SEO/BirdLife, Madrid, 2010, pp. 104.
El Prado en el Hermitage, Museo Estatal del Hermitage: Museo del Prado, 2011, pp. 120-121.
Blanco, Miguel Angel, Historias naturales: un proyecto de Miguel Ángel Blanco, Museo Nacional del Prado, Madrid, 2013, pp. 84-85, 124.
Vitagliano, Maria A., Painting and poetry in early modern Spain: The primacy of Venetian colore in Gongora's Polyphemus and the Solitudes, Renaissance quarterly., LXVI n.3, 2013, pp. 904-936 [926-927 f.4].
Cherry, P, 'El bodegón de caza,hortalizas y frutas de Juan Sánchez Cotán' En: Los tesoros ocultos del Museo del Prado, Fundación Amigos del Museo del Prado. Círculo de Lectores, Madrid, 2017, pp. 199-222.
Gerbron, Cyril, Présences enigmatiques: les natures mortes de Juan Sáncehz Cotán, Artibus et historiae, XXXVIII n.75, 2017, pp. 165-180 [168,170,172, 174 f.1].
Saville, Jonathan, The first problem is to decide what a cardoon is, Art. Calendar.