Frame of Still Life with Watermelons and Apples in a Landscape
Last third of the XVIII century. Water gilding, Carved, Ensamblado a media madera.Not on display
Flat section
Junquera, Juan José., La decoración y el mobiliario de los Palacios de Carlos IV /..., Organización editorial Sala,, 1979, pp. 117.
Mitchell, Paul, A History of European Picture Frames, Merrell Holberton, Londres, 1996, pp. 129-130.
Timón Tiemblo, María Pía, Colección Cano de P. E. A. El marco español en la Historia del Arte, Publicaciones Europeas de Arte, Madrid, 1998, pp. p. 98.
Timón Tiemblo, María Pía, El Marco en España: del Mundo Romano al Inicio del Modernismo, Publicaciones Europeas de Arte, Madrid, 2002, pp. 298-299.
Cherry, Peter, Luis Meléndez: bodegones, Museo Nacional del Prado, Madrid, 2004, pp. 20-22.
Garrido Pérez, Carmen, Luis Meléndez: la serie de bodegones para el Príncipe de Asturias, Museo Nacional del Prado, Madrid, 2004.
Jordán de Urríes y de la Colina, Javier, La Real Casa del Labrador de Aranjuez, Patrimonio Nacional, Madrid, 2009, pp. 43.
Jordán de Urríes y de la Colina, Javier, Marcos para las colecciones reales (1746-1808), Conferencia impartida durante el "II Curso de Historia del marco y su Conservación" en el Museo Nacional del Prado, 2016.
Martínez Leiva, Gloria, Límite entre la realidad y la fantasía: el marco, Investigart, 2016, 13 de dic..
Inv. Real Museo, Sección Marcos, 1857.
Núm. 235.
Id. id. [marco dorado] y filetes lisos
923 LUIS E. MELÉNDEZ (1716-1780) FRUTERO: PEROS Y SANDÍAS
Wood nameplate.
Frame, front, lower bar
Meléndez No 41
Handwritten label in black ink.
Frame, back, upper bar
A la derecha saliendo / embarcadero enmedio de / [...] elapaisado No 3
Handwritten label in black ink.
Frame, back, upper bar
Print artworks available in our catalogue in high quality and your preferred size and finish.
Request artworks available in our catalogue in digital format.