The itinerary <em>TITULORECORRIDO</em> has been successfully created. Now you can add in works from the Collection browser
<em>TITULOOBRA</em> added to <em>TITULORECORRIDO</em> itinerary

Collection <Back
Hunting Party
Goya y Lucientes, Francisco de
Close Continuar a ficha de la obra

Goya y Lucientes, Francisco de

Fuendetodos, Zaragoza (Spain), 1746 - Bordeaux (France), 1828

Miniatura autor See author's file

Hunting Party

1775. Oil on canvas

Goya uses a single work to present two types of hunting —on foot and on horseback— and various types of individuals. In the foreground, one hunter shoots quail while another follows his dog, which smells prey hiding among the bushes. In the background, two riders hunt a hare being coursed by greyhounds. The study of animals and movement is this work´s greatest contribution. The white horse is based on low-relief carvings of Antiquity that Goya studied during his stay in Rome. The galloping greyhound is a magnificent study of continuous movement and how to represent it in painting. This cartoon was for one of the tapestries in the dining room of the Prince and Princess of Asturias at El Escorial.

Multimedia

Technical data

Related artworks

Dogs on a Leash
Oil on canvas, 1775
A Hunter with his Hounds
Oil on canvas, 1775
Decoy Hunting
Oil on canvas, 1775
Hunting Party
Oil on canvas, 1775
Hunter loading his Rifle
Oil on canvas, 1775
The Angler
Oil on canvas, 1775
Inventory number
P002857
Author
Goya y Lucientes, Francisco de
Title
Hunting Party
Date
1775
Technique
Oil
Support
Canvas
Dimension
Height: 290 cm.; Width: 226 cm.
Series
Comedor de los Príncipes de Asturias, El Escorial, Madrid, 1774-1775, (1)
Provenance
Royal Collection: Real Fábrica de Tapices de Santa Bárbara, Madrid, 30th October 1775; Royal Palace, Madrid, “sótanos del oficio de tapicería”, 1856-1857; Prado Museum, 1870 (R. O. 18.1.1870 / R. O. 9.2.1870); Ministerio de Hacienda; Prado Museum, 1983 (R. O. 30.5.1983)

Bibliography +

Cruzada Villaamil, Gregorio, Los tapices de Goya, [s.n.], Madrid:, 1870, pp. 7.

Sambricio, V. de., Tapices de Goya, Patrimonio Nacional, Madrid:, 1946, pp. 50, 63-65; 193-195, n. 6.

Sánchez Cantón, Francisco Javier, Vida y obras de Goya, Peninsular, Madrid, 1951, pp. 166.

Held, Jutta, Farbe und Licht in Goyas Malerei, Walter de Gruyter & Co., Berlín, 1964, pp. 174, n. 133.

Sánchez Cantón, Francisco Javier, Escultura y pintura del siglo XVIII. Francisco de Goya. En: Ars hispaniae: historia universal del arte hispánico, Plus Ultra, Madrid, 1965, pp. 339.

Gudiol, José, Goya, 1746-1828: Biografía, estudio analítico y catálogo de sus pinturas, I, Polígrafa, Barcelona, 1970, pp. 244, n. 56.

Gassier, Pierre, Vie et oeuvre de Francisco de Goya: l`oeuvre complet illustré: peintures, dessins, gravures, Office du Livre, Fribourg, 1970, pp. 85, n. 63.

Held, Jutta, Die Genrebilder der Madrider Teppichmanufaktur und die Anfange Goyas, Gebr.Mann Verlag, Berlín:, 1971, pp. 33.

Museo Nacional del Prado, Museo del Prado: catálogo de las pinturas, Museo del Prado, Madrid, 1972, pp. 289, n. 2857.

Angelis, Rita de, L'Opera Pittorica Completa Di Goya, Classici dell'Arte, Rizzoli, Milán:, 1974, pp. 92, n. 52.

Gassier, Pierre, Vida y obra de Francisco de Goya: reproducción de su obra completa: pinturas, dibujos y grabados, Juventud, Barcelona:, 1974, pp. 63.

Angelis, Rita de, La obra pictórica completa de Goya, Noguer, Barcelona, 1975, pp. 92, n. 56.

López Rey, J., Tradition, réalité et imagination chez Goya, L'Oeil: revue d'art, 292, 1979, pp. 28.

Camón Aznar, José, Francisco de Goya, I, Caja de Ahorros de Zaragoza, Aragón y Rioja, Zaragoza, 1980, pp. 77-78.

Bozal, Valeriano, Imagen de Goya, Lumen, Barcelona:, 1983, pp. 55 y 57.

Museo Nacional del Prado, Museo del Prado: catálogo de las pinturas, Museo del Prado, Madrid, 1985, pp. 301.

Buendía, José Rogelio, Goya joven (1746-1776) y su entorno, Museo e Instituto ''Camón Aznar'', Zaragoza:, 1986, pp. 98, n. 44.

Arnáiz, José Manuel, Francisco de Goya, cartones y tapices, Espasa Calpe, Madrid:, 1987, pp. 43-64; 238-239, n. 6 C.

Pérez Sánchez, A. E., Goya en el Prado. Historia de una colección singular. En: Goya. nuevas visiones. Homenaje a Enrique Lafuente Ferrari, Amigos del Museo del Prado, Madrid, 1987, pp. 318.

Luna, J. J., ''Influencias francesas en el mundo goyesco. En: Goya: nuevas visiones: homenaje a Enrique Lafuente Ferrari, Amigos del Museo del Prado, Madrid, 1987, pp. 234.

Symmons, Sarah, Goya. In Pursuit of Patronage, Gordon Fraser, Londres:, 1988, pp. 74 y 79.

Tomlinson, Janis, Francisco Goya. The Tapestry Cartoons and Early Career at the Court of Madrid, Cambridge University Press, Cambridge:, 1989, pp. 26.

Tomlinson, Janis, Francisco de Goya. Los cartones para tapices y los comienzos de su carrera en la corte de Madrid, Cátedra, Madrid:, 1993, pp. 43.

Bozal, Valeriano, Goya y el gusto moderno, Alianza Editorial, Madrid:, 1994, pp. 93-97.

Morales y Marín, José Luis, Goya. Catalogo de la Pintura, Academia de Bellas Artes de San Luis, Zaragoza:, 1994, pp. 137-138, n. 47.

Posada, Teresa, Jaques Callot en la pintura de Goya, Boletín de la Real Academia de Bellas Artes de San Fernando, 1995, pp. 407-409.

Herrero Carretero, Concha y Glendinning, Nigel, El estado de la cuestión: cartones y tapices, J.L. Morales y Marín (coord.), Actas del congreso internacional: Goya. 250 años después, 1746-1996, Marbella:, 1996, pp. 31 y 36.

Luna, J. J., Moreno de las Heras, M. (dir.), Goya: 250 Aniversario, Museo del Prado, Madrid:, 1996, pp. 283-285, n. 5.

Museo Nacional del Prado, Museo del Prado: catálogo de las pinturas, Ministerio de Educación y Cultura, Madrid, 1996, pp. 154, n. 2857.

Museo Nacional del Prado, Museo del Prado: inventario general de pinturas, III, Museo del Prado, Espasa Calpe, Madrid, 1996, pp. 633, n. 5740.

Herrero Carretero, Concha, Tapices y cartones de Goya, Patrimonio Nacional, Madrid:, 1996, pp. 30 y 177, n. 12.

Moreno de las Heras, Margarita, Goya: pinturas del Museo del Prado, Museo del Prado, Madrid, 1997, pp. 30-33, n. 6.

Checa Cremades, F., Posada Kubissa, T. (dir.), Permanencia de la memoria: cartones para tapiz y dibujos de Goya, Gobierno de Aragón, Zaragoza:, 1997, pp. 104, n. 1.

Museo Nacional del Prado, Las aves en el Museo del Prado, SEO/BirdLife, Madrid:, 2010, pp. 203, 226.

Maurer, G., 'La caza. Partidas de caza.' En:, Mena Marques,Manuela B. Goya en Madrid : cartones para tapices 1775-1794, Museo Nacional del Prado, Madrid, 2014, pp. 58-71 [58 f.1.14, f.1.22 f.1.27].

Other inventories +

Inv. Cartones para Tapices. Núm. 5740.
5740./ Varios cazadores, el uno en postura de prevenir la salida de la codorniz, otro apuntando á un pajaro que vuela y otro observando, á lo lejos dos á caballo que corren una liebre. ancho 2,27 alto 2,94. por el mismo

Catálogo Goya, Pierre Gassier y Juliet Wilson. Núm. 63.

Exhibitions +

Goya in Madrid
Madrid
28.11.2014 - 03.05.2015

Permanencia en la memoria . Cartones para tapices y dibujos de Goya
Zaragoza
14.02.1997 - 06.04.1997

Location +

Room 087 (On Display)

Expuesto

Displayed objects +

Broom: .1.366.

Update date: 03-05-2019 | Registry created on 28-04-2015

Other works by Goya y Lucientes, Francisco de

Print on demand

Print artworks available in our catalogue in high quality and your preferred size and finish.

Image archive

Request artworks available in our catalogue in digital format.

Up