The itinerary <em>TITULORECORRIDO</em> has been successfully created. Now you can add in works from the Collection browser
<em>TITULOOBRA</em> added to <em>TITULORECORRIDO</em> itinerary

Collection <Back
The Naked Maja
Goya y Lucientes, Francisco de
Close Continuar a ficha de la obra

Goya y Lucientes, Francisco de

Fuendetodos, Zaragoza, 1746 - Burdeos, Francia, 1828

Miniatura autor

The Naked Maja

Before 1800. Oil on canvas, 98 x 191 cm.

An image of Venus in the nude, lying on a green velvet divan with pillows and a spread. Legend would have it that this was the Duchess of Alba, but the sitter has also been identified as Pepita Tudó, who became Godoy´s mistress in 1797. It is listed for the first time in 1800 as hanging over a door in Manuel Godoy´s palace, but without its companion, The Clothed Maja (P00741). In 1808 it is mentioned again, along with The Clothed Maja (P00741), in the inventory which Frédéric Quillet, José Bonaparte´s agent, made of the property of Manuel Godoy, who may have commissioned it. Then, in 1813, the two ladies are described as Gypsies in the inventory of Godoy´s property confiscated by King Fernando VII. This work entered the Prado Museum in 1901 by way of the Academy of Fine Arts of San Fernando, where it had been from 1808 to 1813, and again from 1836 to 1901. In the hiatus between those two periods, it was sequestered by the Inquisition.

Multimedia

Technical data

Related artworks

The Clothed Maja
Oil on canvas, 1800 - 1808
Inventory number
P00742
Author
Goya y Lucientes, Francisco de
Title
The Naked Maja
Date
Before 1800
Technique
Oil
Support
Canvas
Dimension
High/Height: 98 cm.; Width: 191 cm.
Provenance
Palacio de Godoy, Madrid, 1808. Trasladada al Depósito General de Secuestros, situado en el almacén que la Fábrica de Cristales de San Ildefonso tenía en la calle Alcalá, el 18 de diciembre de 1813. Depositada en dependencias del Tribunal de la Inquisición el 28 de noviembre de 1814. Trasladada a la Real Academia de Bellas Artes de San Fernando el 13 de abril de 1836. Custodiada en dependencias privadas de la Academia hasta principios del último tercio del siglo XIX. Entered the Prado Museum in 1901.

Bibliography +

Gautier, Théophile, Voyage en Espagne, Charpentier, París:, 1845.

Clement de Ris, L., Le Musee Royal de Madrid, Veuve de Jules Renouard, París:, 1859, pp. 32.

Yriarte, C., Goya. Sa biographie. Les fresques, les toiles, les tapisseries, leseaux-fortes et le catalogue de l'oeuvre, Henri Plon, París:, 1867, pp. 88-89 y 131.

Madrazo, Pedro de, Viaje artístico de tres siglos por las colecciones de cuadros de los reyes de España, Daniel Cortezo y Cª, Barcelona:, 1884, pp. 282.

Madrazo, Pedro de, ''La maja echada'', en: Cuadros selectos de la Real Academia de Bellas Artes de San Fernando, publicados por la misma, [s.n.], Madrid:, 1885, pp. 40.

Viñaza, C. Muñoz y Manzano, Conde de, Goya. Su tiempo, su vida, sus obras, Tip. Manuel G. Hernández, Madrid:, 1887, pp. 287, n. L.

Lefort, P., Les Musées de Madrid. L'Académie de San Fernando, Gazette des Beaux-Arts, XIV, 1895, pp. 66-67.

Araujo Sánchez, Ceferino, Goya, La España Moderna, Madrid:, 1896, pp. 114, n. 210.

Catálogo de las obras de Goya expuestas en el Ministerio de Instrucción Pública y Bellas Artes, Ministerio de Instrucción Pública y Bellas Artes, Madrid:, 1900, pp. 7, n. 9.

Lafond, Paul, Goya, Librairie de L'Art et Moderne, París, 1902, pp. 60, 108, n. 42.

Tormo y Monzó, Elías, Varios Estudios de Artes y Letras. Vol. I, I, Viuda e Hijos de M.Tello, Madrid, 1902, pp. 214.

Loga, V. von, Francisco de Goya, G. Grote'sche Verlagsbuchhandlung, Berlín:, 1903, pp. 217, n. 510.

Pérez de Guzmán, J., Las colecciones de cuadros del Príncipe de la Paz, La España moderna, 1906, pp. 114.

Blasco Ibáñez, Vicente, ''La Maja desnuda'', en: Obras completas, I, Aguilar, Madrid:, 1906, pp. 1523-1524.

Calvert, Albert F., Goya, John Lane, Londres-Nueva York:, 1908, pp. 149-150, n. 4.

Madrazo, Pedro de, Catálogo de los cuadros del Museo del Prado, Imprenta y fototipia de J. Lacoste, Madrid, 1910, pp. 139, n. 742.

Beroqui, Pedro, Adiciones y correcciones al catálogo del Museo del Prado, II/I y II/III, [s.n.], Valladolid, 1914-1915, pp. 24, n. 742 y 89, n. 742.

Beruete y Moret, Aureliano de, Goya. Pintor de retratos, I, Blass y Cía., Madrid:, 1916, pp. 65-68.

Allende-Salazar, Juan, Retratos del Museo del Prado: identificación y rectificaciones, Julio Cosano, Madrid, 1919, pp. 280-286.

Loga, V. von, Francisco de Goya, G. Grote'sche Verlagsbuchhandlung, Berlín:, 1921, pp. 215, n. 510.

Beruete y Moret, Aureliano de, La Paleta de Velázquez. Conferencia, Sobrinos de la Suc. De M. Minuesa de los Ríos, Madrid:, 1922, pp. 33.

D'Ors, Eugenio, Tres horas en el Museo del Prado, Caro Raggio, Madrid:, 1922, pp. 94.

Sentenach, N., Fondos selectos del Archivo de la Academia de San Fernando: Inventario de los cuadros de Godoy, Boletín de la Real Academia de Bellas Artes, XVI, 1922, pp. 55, n. 122.

Mayer, A. L., Francisco de Goya, F. Bruckmann A.G., Munich:, 1923, pp. 213, n. 625.

Meier-Graefe, Julius, The Spanish Journey, Jonathan Cape Thirty Bedford Square, Londres:, 1926, pp. 102.

Beroqui, Pedro, Una biografía de Goya escrita por su hijo, Archivo Español de Arte, III, 1927, pp. 100.

Ezquerra del Bayo, Joaquín, La duquesa de Alba y Goya, Blass y Cía., Madrid:, 1928, pp. 216-222.

Álvarez de Sotomayor, F., A propósito de la maja desnuda, Boletín de la Sociedad Española de Excursiones, XXXVI, 1928, pp. 10-12.

Desparmet Fitz-Gerald, X., L'œuvre peint de Goya. Catalogue raisonné, II, F. de Nobele, París:, 1928-1950, pp. 107, n. 389.

Iglesias Figueroa, F., Goya y la Inquisición. Un proceso curioso, Arte Hispánico, Madrid:, 1929, pp. 4-7.

Noul, M., Sotomayor, F., Muguruza, P., Les chefs-d'oeuvre du Musée du Prado, Musée d'Art et d'Histoire, Ginebra, 1939, pp. 7, n. 6.

Blanco Soler, Carlos, La Duquesa de Alba y su tiempo, Ediciones y Publicaciones Españolas, EPESA, Madrid:, 1949, pp. 94-96, 111-116.

Gómez de la Serna, Ramón, Goya, Austral, Buenos Aires:, 1950, pp. 132-134.

Sánchez Cantón, Francisco Javier, Vida y obras de Goya. Edición en inglés: The Life and Works of Goya, Madrid: Peninsular, 1964, Peninsular, Madrid:, 1951, pp. 57-58.

Zucker, Paul, Styles in Painting. A Comparative Study, Dover Publications, Nueva York:, 1963, pp. 36.

Troutman, P. (dir.), Goya and his times: Royal Academy Winter Exhibition, 1963-4:, Royal Academy of Arts in London, Londres, 1963, pp. 47-49, n. 85.

Perez de Lama, E., Nueva Guia Oficial del Pabellon de España. New Official Guide, Comision del Pabellon Español, Madrid, 1965.

Gassier, Pierre, Vie et oeuvre de Francisco de Goya: l' oeuvre complet illustré: peintures, dessins, gravures, Office du Livre, Friburgo, 1970, pp. 194, n. 743.

Gudiol, José, Goya, 1746-1828: Biografía, estudio analítico y catálogo de sus pinturas, I, Polígrafa, Barcelona, 1970, pp. 339, n. 539.

Salas, Xavier de, El Arte de Goya, Ministerio de Auntos Exteriores, Tokyo:, 1971, pp. 31.

Sánchez Cantón, Francisco Javier, Museo del Prado: catálogo de las pinturas, Museo del Prado, Madrid:, 1972, pp. 262, n. 742.

Angelis, Rita de, L'Opera Pittorica Completa Di Goya, Rizzoli, Milán:, 1974, pp. 117, n. 402.

Hofmann, W., Das Irdische Paradies. Motive Und Ideen des 19. Jahrhunderts, Prestel-Verlag, Munich:, 1974, pp. 38.

Gantner, Joseph, Goya. Der Künstler Und Seine Welt, Gebr. Mann, Berlín:, 1974, pp. 102-103.

Gassier, Pierre, Vida y obra de Francisco de Goya: reproducción de su obra completa: pinturas, dibujos y grabados, Juventud, Barcelona, 1974.

Angelis, Rita de, La obra pictórica completa de Goya, Noguer, Barcelona:, 1975, pp. 117, n. 421.

Goya in the Prado, National Gallery of Art, Washington:, 1976, pp. n. 7.

Goya. Paintings from the Prado, The Metropolitan Museum of Art, Nueva York:, 1976, pp. n. 6.

Glendinning, Nigel, Goya and his Critics, Yale University Press, New Haven; Londres:, 1977, pp. 109-110, 114, 122-123, 138-139, 142, 187, 235, 238.

Salas, Xavier de, Goya, Patronato Nacional de Museos, Madrid, 1977, pp. 109-112; 114, n. 36.

Puente, Joaquín de la, Del Greco a Goya, Ministerio de Cultura, Madrid:, 1978, pp. 37.

Hausner, Hans Erik (ed.), Zeit Bild 1799. Das Historische Nachrichten-Magazin. Napoleon stürzt das Direktorium, Verlag Carl Ueberreuter, Viena-Heidelberg:, 1978, pp. 22-23.

Howard, S., The Dresden Venus and its Kin: Mutation and Retrieval of Types, The Art Quartely, II, 1979, pp. 105.

Pardo Canalís, Enrique, Una visita a la Galería del Príncipe de la Paz, Goya, 148, 1979, pp. 308.

Licht, Fred, Goya. The Origins of the Modern Temper in Art, John Murray Ltd., Londres:, 1980, pp. 83-91.

Clark, Kenneth, Feminine Beauty, Weidenfeld & Nicolson, Londres, 1980, pp. 25; n. 115.

Canellas López, A., Francisco de Goya. Diplomatario, Institución Fernando el Católico, Zaragoza:, 1981, pp. 491.

Glendinning, Nigel, Goyas' Patrons, Apollo, CXIV, 1981, pp. 240, 246.

Camón Aznar, José, Francisco de Goya, II, Caja de Ahorros de Zaragoza, Aragón y Rioja, Zaragoza, 1981, pp. 128-130.

Gállego, Julián, Las Majas de Goya, Alianza, Madrid:, 1982.

Glendinning, Nigel, Goya y sus críticos, Taurus, Madrid:, 1983, pp. 124-125, 129, 137-138, 153-154, 157, 201, 248-249.

López Vázquez, José Manuel B., Estudo iconográfico das obras de Goya relacionadas cos seus supostos amores coa Duquesa de Alba, Solaina, 2, 1983, pp. 54-56.

Rose Wagner, I. J., Manuel Godoy patrón de las artes y coleccionista, II, Universidad Complutense de Madrid, Madrid:, 1983, pp. 195-198, n. 246.

Rose, I., Pinturas en el Museo del Prado procedentes de la antigua colección de Manuel Godoy, Boletín del Museo del Prado, IV, 1983, pp. 174, n. 12.

Gudiol, José, Goya, 1746-1828: Biographie, Etude Analytique et Catalogue de ses Peintures, I, Ediciones PoligrafaS.A., Barcelona:, 1984, pp. 113, n. 495.

Pérez Sánchez, Alfonso E., Museo del Prado: catálogo de las pinturas, Museo del Prado, Madrid, 1985, pp. 276, n. 742.

Hofmann, W. (dir.), Eva und die Zukunft. Das Bild der Frau seit der Französischen Revolution, Hamburger Kunsthalle; Prestel-Verlag, Hamburgo; Munich, 1986, pp. 143.

Bull, D. y Harris, E., The companion of Velázquez's Rokeby Venus and a source for Goya's Naked Maja, The Burlington Magazine, CXXVIII, 1986, pp. 643-654.

Pérez Sánchez, A. E., Goya en el Prado: Historia de una colección singular. En: Goya: nuevas visiones: homenaje a Enrique Lafuente Ferrari, Madrid, 1987, pp. 315.

Gerard, V., Les deux majas de Goya, 62, Madrid, 1988, pp. 72-75.

Symmons, Sarah, Goya. In Pursuit of Patronage, Gordon Fraser, Londres:, 1988, pp. 148, 162, 170.

Berger, J. von, Goya. Die Bekleidete und die Unbekleidete Maja, Kunstpresse, 1989, pp. 18-21.

Haddad, M., La Divine et L'Impure. Le Nu Au XIX, Jaguar, París:, 1990, pp. 67.

Harris, Enriqueta, Goya's Majas at the National Gallery, The National Gallery, Londres:, 1990.

Alcalá Flecha, Roberto, Nuevas fuentes compositivas de la obra de Goya, Boletín del Museo del Prado, XII, 1991, pp. 66.

Tomlinson, J. A., Burn It, Hide It, Flaunt It. Goya's Majas and the Censorial Mind, Art Journal, 50, 1991, pp. 59-64.

Prieto, G., ''Maja desnuda'' En: Mirar Un Cuadro en el Museo del Prado, Madrid, 1991, pp. 200-202.

Baticle, J., Goya, Fayard, París:, 1992, pp. 258-263.

Glendinning, Nigel, Goya. La década de los Caprichos. Retratos 1792-1804, Real Academia de Bellas Artes de San Fernando, Madrid:, 1992, pp. 39, 61.

Tomlinson, Janis, Goya in the Twilight of Enlightenment, Yale University Press, New Haven & Londres:, 1992, pp. 115-127.

Gállego, Julián, ''La maja desnuda'', en F. Garín y otros: Tesoros del arte español, Electa, Madrid:, 1992, pp. 140-142.

Crowe, A. G., The art of Goya and the Duchess of Alba (1792-1802): Minor themes and major variations, UMI: Dissertation Information Service, Michigan, 1993, pp. 168-218.

Tomlinson, Janis, Goya en el crepúsculo del Siglo de las Luces, Cátedra, Madrid, 1993, pp. 150-165.

Morales y Marín, José Luis, Goya. Catalogo de la Pintura, Academia de Bellas Artes de San Luis, Zaragoza:, 1994, pp. 268-270, n. 314.

Baticle, J., Goya, Grijalbo Mondadori, Barcelona:, 1995, pp. 173-177.

Haidt, R., Los besos de amor and La Maja desnuda: The fascination of the Senses, Revista de Estudios Hispánicos, 29, 1995, pp. 477-504.

Luna, Juan J., La maja desnuda, en: F. Torralba (dir.), Realidad e imagen. Goya 1746-1828, Gobierno de Aragón, Zaragoza:, 1996, pp. 136.

Museo Nacional del Prado, Museo del Prado: inventario general de pinturas, III, Museo del Prado, Espasa Calpe, Madrid:, 1996, pp. 339, n. 1.299.

López Torrijos, Rosa, Goya, el lenguaje alegórico y el mundo clásico. La etapa de madurez, Archivo Español de Arte, LXIX, 1996, pp. 7-8.

Luna, J. J., Moreno de las Heras, M. (dir.), Goya: 250 Aniversario, Museo del Prado, Madrid, 1996, pp. 371, n. 94.

Museo Nacional del Prado, Museo del Prado: catálogo de las pinturas, Ministerio de Educación y Cultura, Madrid, 1996, pp. 138-139, n. 742.

Moreno de las Heras, Margarita, Goya: pinturas del Museo del Prado, Museo del Prado, Madrid:, 1997, pp. 212-220, n. 73.

Nagel, I., Der Kunstler Als Kuppler. Goyas Nackte Und Bekleidete Maja, Carl Hanser Verlag, Viena:, 1997.

Portús, J., Las majas de Goya o el desnudo como género, Arte y Parte, 11, 1997, pp. 40-55.

Litvak, L., ''De la maja a las majas: El desnudo desde el siglo XIX al siglo XX'', en VV. AA.: El desnudo en el Museo del Prado, Galaxia Gutenberg; Círculo de Lectores, Madrid:, 1998, pp. 331-349.

Licht, F., ''Ya no es una diosa'', en VV. AA.: El desnudo en el Museo del Prado, Galaxia Gutenberg; Círculo de Lectores, Madrid:, 1998, pp. 117-131.

Waldmann, Susann, Goya and the Duchess of Alba, Prestel-Verlag, Munich; Londres; Nueva York:, 1998, pp. 51-63.

Portús, Javier, La sala reservada del Museo del Prado y el coleccionismo de pintura de desnudo en la Corte española, 1554-1838, Museo del Prado, Madrid, 1998, pp. 226.

López Vázquez, José Manuel B., Declaración de las pinturas de Goya, Diputacion Provincial de a Coruña, A Coruña:, 1999, pp. 325-330.

Rose-de Viejo, I., La imagen de Manuel Godoy, Junta de Extremadura; Consejería de Cultura, Badajoz:, 2001, pp. 81.

Calvo Serraller, Francisco (dir.), Goya: la imagen de la mujer, Fundación Amigos del Museo del Prado, Madrid, 2001, pp. 188, 331, n. 35.

Prater, A., Venus at Her Mirror. Velázquez and the Art of Nude Painting, Prestel Verlag, Munich; Berlín; Londres; Nueva York, 2002, pp. 8-9, 50.

Reuter, A., ''Maja desnuda (Naked Maja), 1797-1800'', en J. A. Tomlinson (ed.): Goya. Images of Women, National Gallery of Art, Washington:, 2002, pp. 228-231, n. 54.

Beyer, Andreas, Das Portrat in Der Malerei, Himer Verlag, Munich:, 2002, pp. 278-281.

Vega, Jesusa, ''La maja desnuda'', en: Goya 1900. Catálogo ilustrado y estudio de la exposición en el Ministerio de Instrucción Pública y Bellas Artes, II, D. General de BB. AA. y Bienes Culturales; Instituto del Patrimonio Histórico Español, Madrid:, 2002, pp. 29-31, n. 9.

Calvo Serraller, F., Mujeres en el diván: majas y marquesas. En Goya, Fundación Amigos del Museo del Prado-Galaxia Gutenberg-Círculo de Lectores, Madrid-Barcelona, 2002, pp. 151-161.

Portús, Javier, La sala reservada y el desnudo en el Museo del Prado, Museo Nacional del PradoTurner, Madrid, 2002, pp. 130.

Bozal, Valeriano, Francisco Goya. Vida y obra, I, TF Editores, Madrid:, 2005, pp. 158-160.

Mena Marqués, Manuela B., La duquesa de Alba ''musa de Goya''. El mito y la historia, Museo Nacional del Prado, Madrid:, 2006, pp. 136-147.

Calvo Serraller, Francisco y Giménez, Carmen (dir.), Picasso. Tradición y vanguardia, Museo Nacional del Prado; Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, Madrid:, 2006, pp. 333.

Prater, Andreas, Venus ante el espejo. Velázquez y el desnudo, Centro de Estudios Europa Hispánico, Madrid:, 2007, pp. 13-15, 67.

Calvo Serraller, Francisco, ''Picasso et l'école espagnole'', en A. Baldassari y M. L. Bernadac (dir.): Picasso et les maîtres, Éditions de la Réunion des musées nationaux, París:, 2008, pp. 67.

Földényi, László F., Goya y el abismo del alma, Galaxia Gutenberg; Círculo de Lectores, Barcelona:, 2008, pp. 169.

Mena Marqués, Manuela B., ''La maja desnuda'', en M. B. Mena Marqués, G. Maurer y otros: Goya en tiempos de guerra, Museo Nacional del Prado, Madrid:, 2008, pp. 146-149, n. 9.

Calvo Serraller, Francisco, Goya. Obra pictórica, Ramdon House Mondadori, Barcelona:, 2009, pp. 180.

Rose-de Viejo, I., Daños colaterales: la dispersión y destrucción de los cuadros de Goya pintados para Godoy, en M. Cabañas Bravo, A. López-Yarto Elizalde y W. Rincón García (coords.): Arte en tiempos de guerra, Madrid:, 2009, pp. 437.

Todts, Herwig, Goya, Redon, Ensor, Lanno, Tielt:, 2009, pp. 33.

Posada Kubissa, Teresa, August L. Mayer y la pintura española: Ribera, Goya, El Greco, Velázquez, Centro de Estudios Europa Hispánica, Madrid, 2010, pp. 210.

Otaka, Yasujiro, ''The Majas by Goya: from 'Naked' to 'Clothed' - Bettween Venus and Nude-'', en J. M. Matilla, M. B. Mena Marqués y H. Murakami (dir.): Goya. Luces y sombras. Obras maestras del Museo del Prado, The Yomiuri Shimbun, Tokyo:, 2011, pp. 324-333.

Albarrán Martín, Virginia, ''La maja vestida, 1800-07'', en J. M. Matilla y M. B. Mena Marqués (dir.): Goya. Luces y sombras, Fundación ''la Caixa'', Barcelona:, 2012, pp. 128-131.

Wagner. T., Goya, Manet, Ernst, Wall. Der Körper als Schauplatz. The Body as Arena. En: Constable, Delacroix, Friedrich, Goya: Die Erschütterung der Sinne. A shock to the senses, Sandstein, Dresde, 2013, pp. 144-145.

Tomlinson, Janis, Passion Unbound: Reaframing Goya's Desastres de la Guerra. En: Goya's War: Los Desastres de la Guerra, Trustees of Pomona College, Claremont, California, 2013, pp. 13.

Kendall, Richard, 'Degas y el arte español' En: Del realismo al impresionismo, Fundación Amigos Museo del Prado - Galaxia Gutenberg, Madrid, 2014, pp. 125-141 [135-6].

Wilson-Bareau, Juliet, 'Manet y España' En: Del realismo al impresionismo, Fundación Amigos Museo del Prado - Galaxia Gutenberg, Madrid, 2014, pp. 57-79 [57].

Stepanek, L. Ilchman, F., 'Goya between order and disorder' En:, Goya: Order & Disorder, Museum of Fine Arts, Boston, 2014, pp. 10-31 [20 n.4].

Todorov, Tzvetan, La pintura de la Ilustración: de Watteau a Goya, Galaxia Gutenberg: Círculo de Lectores, Barcelona, 2014, pp. 152.

Mena Marques, M., 'Reflections on Goya's portraits' En:, Goya.The Portraits, National Gallery Company, Londres, 2015, pp. 12-21 [21 f.8].

Bray, X., 'First Court painter to the King (1799-1808)' En:, Goya.The Portraits, National Gallery Company, Londres, 2015, pp. 107-123 [121-122 f.8].

Other inventories +

Inv. Nuevas Adquisiciones (desde 1856). Núm. 1299.
''Autor = Goya/ 1299. Asunto = Maja desnuda/ Dimensiones = Alto 0,97 Ancho 1,90''

Catálogo Museo del Prado, 1872-1907. Núm. 2165c.

Catálogo Goya, Pierre Gassier y Juliet Wilson. Núm. 743.

Exhibitions +

Picasso et les maîtres
París
06.10.2008 - 26.01.2009

Goya in Times of War
15.04.2008 - 13.07.2008

Picasso. Tradición y Vanguardia
Madrid
06.06.2006 - 03.09.2006

Goya´s Image of Women
Washington D.C.
10.03.2002 - 02.06.2002

Masterpieces of the world at the state Hermitage museum: two majas by Francisco de Goya from the Museum del Prado
San Petersburgo
03.09.1998 - 03.11.1998

Realidad e imagen: Goya 1746-1828
Zaragoza
03.10.1996 - 01.12.1996

Tesoros del arte español
Sevilla
20.04.1992 - 12.10.1992

Las Majas de Goya
Londres
02.05.1990 - 01.07.1990

Location +

Room 036 (On Display)

Update date: 05-04-2016 | Registry created on 28-04-2015

Other works by Goya y Lucientes, Francisco de

Print on demand

Print artworks available in our catalogue in high quality and your preferred size and finish.

Image archive

Request artworks available in our catalogue in digital format.

Up